پاسخ مشاور پایه دوازدهم به سوالات متداول پاسدارانی ها

در سومین روز از تعطیلی ناگهانی مدارس، «محمد جهانشاد» مشاور پایه دوازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران به ۵ سوال متداول کنکوری ها در فاصله ۵ روزمانده به شروع امتحانات نوبت اول پاسخ داد.

تاریخ امتحانات تغییر می کند؟

امتحانات بدون هیچ تغییری ۳۰ آذر شروع می شود. برنامه ریزی های آموزشی برای پایه دوازدهمی های واحد پاسداران برای تمامی روزها تا کنکور سراسری (۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۹۹)صورت گرفته است. پس تغییر در این برنامه با توجه با ثابت بودن زمان کنکور می تواند ما را از استراتژی آموزشی مان عقب بیندازد.

از درس هایی که بر اساس بودجه بندی تدریس نشده اند در امتحان سوال می آید؟

اگر به دلیل تعطیلی های ناگهانی تدریس بعضی درس ها به بودجه بندی امتحانات نرسیده باشد سوالات امتحان از آن فصل ها مطرح نمی شود و یا سوالات به صورت موازی مطرح خواهد شد. درس های باقی مانده هم با شروع ترم دوم تدریس می شود و به بودجه بندی امتحانات نوبت دوم اضافه می شود.

در روزهای تعطیلی چه درس هایی بخوانیم؟

 باید از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کرد. یعنی هر دانش آموز درسی که برای امتحانات ترم مشکل دارد را بیشتر بخواند. هر روز را به یک درس اختصاص دهید و آن را مطالعه کنید.

 تشریحی بخوانیم یا تستی؟

 به سطح آموزشی دانش آموز بستگی دارد. اگر به دروس تسلط نسبی دارید و آن را بلد هستید، توصیه ما تست زنی و جمع بندی است اما اگر مسائل اولیه و موضوعات اصلی درس را نخوانده اید ابتدا جزوه و کتاب را بخوانید و سوالات تشریحی حل کنید. هر موقع که به درس تسلط پیدا کردید، تست حل کنید. دانش آموزان می توانند در هفته بعد از امتحانات و ماقبل آزمون آزمایشی یعنی ۲۱ دی تا ۲۷ دی ماه، به تست زنی دروسی که در امتحانات موفق به حل سوالات آن ها نشدند بپردازند.

از خلاصه نویسی ها چطور استفاده کنیم؟

اگر از گذشته خلاصه نویسی و نکته برداری انجام شده، می توانید آن ها را بخوانید. در مقطع زمانی فعلی، خلاصه نویسی مجدد به دلیل وقت گیر بودن به دانش آموزان پیشنهاد نمی شود. خلاصه نویسی به ویژه برای دانش آموزانی که به دروس تسلط دارند و می خواهند تست بزنند کمک فراوانی می کند.

اخبار پیشنهادی