برگزاری جلسات کتابخوانی برای دبیران واحد تهرانپارس

من سفیر «کتاب خوانی» هستم

دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، در پاسخ به تاکید عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی برای ترویج کتابخوانی، «پویش کتاب خوانی» برگزار کرد.

حاج حسن توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی، بیست و چهارم آبان همزمان با «روز کتاب و کتابخوانی» از مسئولین اجرایی مجتمع خواست تا ساعاتی را بعنوان کتابخوانی تعیین کنند و با برگزاری مسابقاتی، کتابخوانی را ترویج کنند: «توصیه من این است که مجموعه علامه طباطبایی مسابقاتی در زمینه کتاب و کتابخوانی برگزار کند. ما هم مشوق آنها خواهیم بود و در این زمینه تاکید می کنیم که حداقل بصورت سالانه همه بچه ها در رقابت های کتاب خوانی شرکت کنند.» وی برنامه ریزی برای  اینکه دانش آموزان «کتاب» را دوست خود بدانند، مهم دانست.

پویش کتاب خوانی شامل چه محورهایی است؟

پویش کتاب خوانی دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، با عنوان «سفیران کتابخوانی» با این جملات آغاز شده است: «اگر تو هم یک سفیر کتابخوان هستی، اگر دوست داری سرانه مطالعه کشور رو چند دقیقه ای بالا ببری، به پویش: “من هم سفیرکتابخوانی هستم” بپیوند.»

در این پویش دانش آموزان در ۱۰ روز، روزانه حداقل ده دقیقه کتاب می خوانند. آنها همچنین می توانند با معرفی کتاب و خوانش زیباترین بخش آن در مدت زمان۲ دقیقه، دوستان خود را به خواندن کتاب دعوت کنند. «قصه گویی خلاق»، «اجرای نمایش رادیویی بصورت گروهی بر اساس متون ادبی کتاب فارسی»، «نقاشی با محوریت فرهنگ مطالعه» و «عکاسی با موضوع کتاب و کتابخوانی» از دیگر موضوعات پویش کتاب خوانی واحد تهرانپارس است. بچه ها همچنین می توانند با شرکت در این پویش ماسک یکی از شخصیت های کتاب فارسی ابتدایی را تهیه کنند.

برای شرکت در پویش «سفیران کتابخوانی»، دانش آموزان واحد تهرانپارس تا روز چهارشنبه، اول آذر ۱۴۰۲ فرصت دارند آثارشان را برای واحد فرهنگی مدرسه ارسال نمایند.

اولین نشست کتابخوانی دبیران واحد تهرانپارس برگزار شد

اولین نشست کتابخوانی دبیران دبستان دخترانه واحد تهرانپارس، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، شنبه ۲۷ آبان برگزارشد. این جلسه با استقبال تمامی دبیران مدرسه روبه رو شد. در این نشست، هر روز یک معلم بخش منتخبی از یک کتاب را برای دیگر همکاران ارائه می دهد.

نجمه امراللهی، مدیر دبستان دخترانه علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس پیش از این به وب سایت مجتمع گفته بود: «بخشی از اهداف اصلی مان در آموزش و پرورش دانش آموزان، در کلاس های فوق برنامه دنبال می شود. این برنامه ها، هم راستا و مکمل کتاب های درسی مان هستند.» وی بر اهمیت برنامه هایی که مسئولیت پذیری، استقلال و روحیه پرسشگری دانش آموزان را تقویت می کند، تاکید کرده بود. دبیران و کادر آموزشی واحد تهرانپارس، برای رسیدن به این اهداف، همراه برنامه های مدرسه هستند.

تصویری از نشست کتابخوانی آموزگاران واحد تهرانپارس را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی