واحد ادونس، دروازه موفقیت در المپیادها

واحد ادونس، دروازه موفقیت در المپیادها

یوسف بشارتی، مسئول پایه نهم واحد ادونس، از نحوه ثبت نام و برنامه های سال تحصیلی در واحد ادونس می گوید.

واحد ادونس علامه طباطبایی، از پایه نهم شروع می شود و تا پیش دانشگاهی ادامه پیدا می کند. در واحد ادونس دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای علمی آماده می شوند. با یوسف بشارتی، مسئول پایه نهم ادونس گفت و گو کردیم و نحوه ثبت نام و برنامه های واحد ادونس برای حضور موفق در المپیادها و کنکور را جویا شدیم.

بشارتی ابتدا در مورد نحوه ثبت نام در واحد ادونس توضیح می دهد: «دانش آموزان پایه هشتم مدارس علامه طباطبایی در آزمون مفاهیم، که جنبه آزمون ورودی واحد ادونس را نیز دارد، شرکت می کنند. نفرات برتر این آزمون در کلاسهایی به نام دوره پیش ادونس شرکت می کنند. دوره پیش ادونس به مدت شش هفته در زمستان برگزار می شود. در پایان سه هفته اول و دوم آزمون گرفته می شود و در نهایت ورودی های واحد ادونس مشخص می شوند.»

او ادامه می دهد: «پذیرفته شده های واحد ادونس در تابستان هم در دوره شش هفته ای شرکت می کنند. پس از پایان دوره تابستان و شرکت در دو آزمون ارزیابی، رشته المپیادی هر دانش آموز با توجه به نمره های آزمون مشخص می شود. برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود ۱۵۰ نفر در کلاسهای پیش ادونس حاضر شدند و ۷۶ نفر پذیرفته شدند.»

«ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، شیمی، نجوم و زیست شناسی از رشته های المپیاد واحد ادونس هستند.» بشارتی ضمن معرفی رشته های المپیاد می گوید: «برنامه سال تحصیلی به این صورت است که از شنبه تا سه شنبه درس های مصوب آموزش و پرورش، آموزش داده می شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به کلاسهای المپیاد اختصاص دارند.»

به گفته مسئول پایه نهم واحد ادونس، رویکر واحد ادونس از پایه نهم مانند مقطع متوسطه دوم است به همین علت سه دبیر، بحث های مختلف درس علوم را تدریس می کنند.

او می افزاید: «در طول سال تحصیلی آزمونهای هفتگی برگزار می شود و با توجه به نتایج آزمون ها دانش آموزان به دو بخش تقسیم می شوند. در پایه دهم دو شاخه تحصیلی وجود دارد، شاخه المپیادمحور و شاخه کنکورمحور. دانش آموزان با توجه به نمره های کسب شده در سال نهم به یکی از این دو شاخه وارد می شوند.»

وی در مورد شاخه المپیادمحور توضیح می دهد: «در شاخه المپیادمحور، دانش آموزان نیمی از وقتشان را به مطالعه درس های مصوب و بقیه را به مطالعه درسهای المپیادی می پردازند. دانش آموزان در پایه دهم در مرحله اول آزمون المپیاد کشوری شرکت می کنند.»

و در ادامه به شاخه کنکورمحور می پردازد. « دانش آموزان در این بخش برای کنکور آماده می شوند، در آزمون های هفتگی شرکت می کنند و تست زنی یاد می گیرند. روال شاخه کنکور مثل دبیرستانهای دیگر است اما کیفیت آموزش به گونه ای است که همه ساله درصد قابل توجهی از دانش آموزان در دانشگاه های برتر شهر تهران قبول می شوند.»

بشارتی به چند نمونه از افتخارات واحد ادونس در سال جاری اشاره می کند. « در المپیادهای جهانی دو نقره فیزیک و یک نقره ریاضی و یک نقره کامپیوتر داشتیم. در المپیاد کشوری هم  شش مدال کسب کردیم. در بخش کنکور هم بالای ۷۰ درصد دانش آموزان در دانشگاه های تهران، شریف، امیرکبیر و علوم پزشکی تهران قبول شدند.»

اخبار پیشنهادی