هدایت تحصیلی دقیق؛ کلیدواژه برنامه های آموزشی میردامادی ها

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد برنامه های متنوعی را در نیمسال تحصیلی دوم می گذرانند. «حسن روانگرد» مشاور دانش آموزان پایه نهم واحد میرداماد برنامه های آموزشی پایه نهم را در راستای هدایت تحصیلی دقیق دانش آموزان می داند: «برنامه های آموزشی ما در نیمسال تحصیلی دوم با جلسه مشاوره با اولیا و دانش آموزان شروع شد؛ در این جلسات عملکرد نیمسال اول دانش آموزان، تحلیل امتحانات نوبت اول، صحبت با اولیا درباره علاقه مندی دانش آموزان در رشته ها و شغل های مختلف با توجه به نمرات دانش آموزان از موضوعاتی بود که در جلسات با اولیا درباره آن ها صحبت می کردیم. این جلسات از ۲۸ دی تا ۵ بهمن برگزار شد.»

به گفته روانگرد برنامه مطالعاتی از دیگر بخش های برنامه های آموزشی دانش آموزان است: «برنامه مطالعاتی ویژه به دلیل مشخص بودن خط مشی مطالعاتی دانش آموزان، بسیار کمک کننده است. ما در نیمسال اول هم برای هم دوره آموزشی دانش آموزان برنامه ویژه مطالعاتی داشتیم و تلاش ما ادامه با دقت بیشتر بر اساس همان روند است. برنامه مطالعاتی ویژه ما پیش از عید آزمون نردبام مجتمع و پیشرفت تحصیلی را شامل می شود و فوکوس ما هم در این برنامه های مطالعاتی بیشتر بر درس های ریاضی، علوم و ادبیات است. طبق صحبت هایمان با دبیر هر کدام از این درس ها، پرسش کلاسی ابتدای هر جلسه هم در کلاس های نهمی ها است.»

دیگر برنامه آموزشی نهمی ها که در مسیر هدایت تحصیلی دانش آموزان، تکمیل کننده دیگر برنامه ها می باشد، امتحانات هفتگی است؛ مشاور نهمی های این واحد در این باره می گوید: «امتحانات هفتگی ما یک روز در هفته و به صورت آنلاین برگزار می شود. برگزاری امتحانات در کنار مشاوره های تحصیلی و برنامه ریزی ویژه درسی به نوعی می توان گفت تکمیل کننده فرایند آموزشی دانش آموزان است. در کنار این امتحانات تعدادی از دانش آموزان هم در المپیاد های آزمایشی ثبت نام کردند و در مرحله اول این المپیادها که ۱۴ بهمن به صورت آنلاین برگزار شد، نتایج بسیار خوبی کسب کردند.»

اخبار پیشنهادی