نیمه آبان، آخرین فرصت برای شرکت در جشنواره همساز

دانش آموزان هنرمند علامه ای تا نیمه آبان فرصت دارند فایل های تصویری خود را برای شرکت در هفتمین جشنواره موسیقی همساز ارسال کنند.

هر دانش آموز نوازنده می بایست ۲ قطعه تا سقف ۵ دقیقه به صورت تصویری ضبط کرده و فایل تصویری آن را به مسئولین فرهنگی واحد ها تحویل دهد. نتایج دور اول و اسامی نفرات برتر برای شرکت در مرحله دوم تا پایان آبان معرفی می شوند.

مرحله دوم در چهار مقطع ابتدایی دوره اول و دوره دوم و دبیرستان دوره اول و دوره دوم در دو روز برگزار می شود. هر نوازنده می تواند در محدوده زمانی ۶ دقیقه، به اجرای یک یا دو قطعه بپردازد. نوازندگان مجاز به اجرای قطعاتی هستند که قبلا اعلام کرده اند و تغییر قطعات در روز اجرا امکان پذیر نیست.

مسابقات مرحله دوم جشنواره همساز روز چهارشنبه ۲۸ آذر در سالن همایش مجتمع علامه طباطبایی برگزار می شود. نفرات راه یافته به این مرحله یک روز قبل می توانند برای تست صدا در سالن حضور پیدا کنند.

داوران جشنواره همساز همواره از بین بهترین هنرمندان موسیقیدان کشور انتخاب می شوند. اجرا در مقابل این هنرمندان فرصت مغتنمی برای  علامه ای ها است. هیات داوران دوره قبل جشنواره همساز، «وارطان ساهاکیان» پیانیست و استاد دانشگاه، «پیروز ارجمند» نوازنده نی، سه تار و تنبک و اتنوموزیکولوگ و «ایمان فخر» ویلنیست و مدیر گروه نوازندگی موسیقی جهانی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر بودند. نوازندگان سازهای ایرانی و جهانی در دو گروه متفاوت مسابقه می دهند و مورد داوری و ارزشیابی قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی