اردو و تفریح، در کنار آموزش و هنر

نیاورانی ها ستاره شناس شدند

دی ماه ۱۴۰۲ برای دانش آموزان دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران، ماهِ اردو و تفریح، در کنار آموزش و هنر بود. نیاورانی ها در این ماه به اردوهای علمی رفتند، در کلاس های هنر مدرسه، مهارت آموختند، در زنگ علوم، ساخت ماشین تجربه کردند و نشانه های مختلف در زبان فارسی را، بیشتر از قبل یاد گرفتند.

اردو در ماهِ اول زمستان

دانش آموزان واحد نیاوران، ۲۴ و ۲۵ دی ماه به اردوهای اقیانوس پارک و رصدخانه رفتند. اردوی اقیانوس پارک برای برای دانش آموزان دوره اول واحد نیاوران (پایه پیش تا سوم) برگزار شد. بچه‌ها در این برنامه به مدت ۳ ساعت در اقیانوس پارک، ماکت های شبیه سازی شده از جانداران زیر دریا را تماشا کردند. آشنایی با انواع حیوانات دریایی و نحوه زندگی شان، از اهداف این اردو بود. اردوی دانش آموزان دوره دوم (پایه های چهارم، پنجم و ششم) هم ۲۵ دی ماه در رصدخانه برگزار شد. نیاورانی ها در رصدخانه با مطالب جالبی درباره ستاره شناسی، کهکشان، سیاره‌ها، منظومه شمسی و.. آشنا شدند.

تصاویر اردوی اقیانوس پارک

تصاویر اردوی رصد خانه

آموزش حروف با جغرافیا و ورزش

دانش آموزان پیش دبستان واحد نیاوران، نشانه «ی» را به همراه شناخت لباس محلی، کشیدن نقاشی و ساختن کاردستی یادگرفتند. نیاورانی ها ابتدا کلیپی از لباس های مختلف تماشا کردند و با جغرافیای کشورمان بیشتر آشنا شدند، سپس کاردستی پرچم ایران ساختند. خواندن شعر دسته جمعی برای ایران، از دیگر برنامه های این کلاس بود. دانش آموز پایه اول مدرسه هم برای آموختن حرف «و» لباس ورزشی پوشیدند و با همکلاسی هایشان ورزش کردند.

گالری تصاویر خبر را اینجا ببینید.

کار با مدادرنگی

یکی از برنامه های دی ماه دانش آموزان واحد نیاوران در کلاس هنر، آموزش نقاشی با مداد رنگی بود. دانش آموزان در این زنگ ابتدا ترکیب رنگ ها را یاد گرفتند. سپس مداد به دست گرفتند و از روی چند تصویر، نقاشی کشیدند.

ماشین سازی در کلاس علوم

دانش آموزان کلاس ششم واحد نیاوران، در کلاس علوم یاد می گیرند چطور ماشین بسازند.  ششمی ها در این کلاس، ابتدا درباره نحوه ساخت ماشین، خودروهای برقی و گرمایی و حرکت خودرو با یکدیگر گفتگو کردند. سپس با وسایلی که در اختیار داشتند ماشین های ساده ساختند.

گالری تصاویر/ کلیک کنید.

گرگم و گله می برم!

کلاس اولی های واحد نیاوران با اجرای نمایش خلاق و موزیکال «گرگم و گله میبرم» برای آشنایی با حرف گ آماده شدند. در این نمایش تعدادی از دانش آموزان در نقش گوسفند و بره و یک نفر چوپان و یک نفر در نقش گرگ با دیالوگ ها و شعر هایی که حفظ کرده بودند، به اجرای نمایش پرداختند.

تصاویر را ببینید.

اخبار پیشنهادی