نهمی های واحد میرداماد، آنچه در نیمسال اول گذشت

امتحانات نوبت اول دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد ۲۰ دی ماه به پایان رسید. میردامادی های این پایه برنامه های متفاوتی را برای آمادگی آزمون ها و به طور کل در نیمسال تحصیلی اول گذراندند.

«حسن روانگرد» مشاور نهمی های واحد میرداماد شروع برنامه های آموزشی میردامادی ها را جلسات حضوری دیدار با اولیا و دانش آموزان می داند: «پیش از شروع رسمی سال تحصیلی و در پایگاه تابستانی، با اولیا و دانش آموزان ملاقات هایی داشتم. این ملاقات های حضوری با آغاز به کار مدارس از مهر ماه ادامه پیدا کرد. هدف از این جلسات حضوری جدا از آشنا شدن با دانش آموزان، آشنایی آن ها با روش های صحیح مطالعه، حضور فعال در کلاس های آنلاین و تکلیف به روز بودن بود. مورد تکلیف به روز بودن در بالا بردن یادگیری دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد بنابراین مهم ترین موضوع ما در جلسات با دانش آموزان تاکید بر همین نکته و صحبت درباره همین موضوع بود.»

به گفته روانگرد آزمون ها در کنار تکالیف هدفمند، بخش عمده بار آموزشی نهمی های واحد میرداماد را بر عهده داشتند: «آزمون های هفتگی دانش آموزان ما از اوایل مهر آغاز شد. این آزمون های هفتگی برای ورود به بحث آزمون های ورودی بسیار مهم بود. بازخورد این آزمون ها هم به اولیا اطلاع رسانی می شد تا از عملکرد دانش آموزان در هر آزمون مطلع باشند. کنار این آزمون ها بحث تکالیف هدفمند هم برای دانش آموزان شروع کردیم. این تکالیف شامل سوالات هوش و استعداد تحلیلی است که دانش آموزان هر چهارشنبه آن را دریافت می کردند. هدف این تکالیف هم بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با سوالات آزمون های ورودی مدارس دوره دوم است.»

ارتباط با دانش آموزان مهم ترین نکته ای است که در دوران آموزش آنلاین می تواند بین مدرسه و دانش آموز جاری باشد و بخشی از برنامه های نهمی های واحد میرداماد هم ذیل همین موضوع تعریف شد؛ مشاور نهمی های واحد میرداماد در این باره می گوید: «آموزش آنلاین به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، پیگیری بیشتری را به نسبت آموزش حضوری می طلبد. پیگیری های ما هم برای دانش آموزان در نیم فصل اول از نظر درسی، حضور سر کلاس و دیگر بخش های آموزشی با نظم بیشتری انجام شد. همچنین پیش در اواسط پاییز امتحان ریاضی و علوم برگزار کردیم تا قبل از زمان برگزاری آزمون جامع بتوانیم ضعف های آموزشی دانش آموزان را بهتر متوجه شویم. پس از معلوم شدن نتایج آزمون جامع هم جلساتی با اولیا به صورت حضوری یا آنلاین درباره نتایج دانش آموزان داشتیم. به طور کل در دوران آموزش آنلاین، آموزش بسیار با تعامل بیشتری با دانش آموزان و اولیا باید همراه باشد.»

روانگرد درباره برنامه های پایه نهم در نیمسال دوم تحصیلی می گوید: «مهم ترین موضوع ما بعد از پایان امتحانات، انتخاب رشته دانش آموزان است. در جلسات که با دانش آموزان داشته ایم، ویژگی های هر رشته و معرفی دانشگاه های مربوط به آن را هم داشته ایم و در نیمسال دوم هم این جلسات را ادامه خواهیم داد. نتیجه این جلسات انتخاب دقیق تر و محتاطانه تر دانش آموزان در زمینه رشته تحصیلی شان است. همچنین تمرکز اصلی ما در ادامه سال، بالا بردن تسلط دانش آموزان بر کتاب درسی است که علاوه بر برنامه ریزی مطالعاتی، برگزاری کلاس های رفع اشکال درس های ریاضی و علوم را هم در همین راستا انجام خواهیم داد.»

اخبار پیشنهادی