نهمی ها؛ آماده آزمون جامع

نهمی های واحد آبشناسان آذرماه در دو برنامه برای آزمون جامع شرکت کردند

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان  با دو برنامه ویژه، آماده آزمون جامع ۱۶ آذرماه می شوند: «پَت و مَت» و «آزمون های هفتگی».

«پت و مت» مخفف «پیشرفت تحصیلی» و «معجزه تمرین» است. به گفته «محمد مالکی» مشاور پایه نهم واحد آبشناسان، این طرح سه روز در هفته برگزار می شود: «در طرح پت و مت که به معنای پیشرفت تحصیلی و معجزه تمرین است، سه روز در هفته سوالاتی برای حل به دانش آموزان داده می شود. دانش آموزان باید نمونه سوالات را حل کرده و به مشاوران تحویل دهند. بخشی از ارزیابی دانش آموزان برای شرکت در آزمون جامع براساس نتایج این طرح انجام می شود.»

بخشی از فرآیند اصلی برگزاری طرح «پیشرفت تحصیلی و معجزه تمرین» توسط خود دانش آموزان انجام می شود. مالکی می گوید: «سوالات توسط دانش آموزانی که در کلاس سطح علمی بالاتری دارند طرح می شود. پاسخ ها را هم خودشان صحیح می کنند و به بچه ها نمره می دهند. این کار هم باعث مرور درس برای دانش آموزان قویتر کلاس می شود و هم باعث پیشرفت تحصیلی بچه هایی می شود که از نظر آموزشی مقداری از بقیه دانش آموزان کلاس فاصله دارند.»

شرکت در آزمون های هفتگی، برنامه دیگر دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برای آزمون جامع آذرماه است. دانش آموزان در دو هفته منتهی به آزمون جامع در آزمون هایی از دروس مختلف شرکت کردند. سوالات آزمون ها از سطح آزمون جامع مطرح شد تا وضعیت دانش آموزان به طور مشخص ارزیابی شود. از نتایج این آزمون ها در برنامه ریزی های مطالعاتی دانش آموزان جهت موفقیت در آزمون جامع استفاده شد.

آزمون جامع دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی ۱۶ آذرماه به طور هماهنگ برای همه دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://link.kvno.ir/qheMOxbDS

اخبار پیشنهادی