این نیز بگذرد اما...

نقش و اثر من کجاست؟

«در این گذر ایام، نقش و اثر من کجاست؟» این پرسش را «افشین دانش نژاد» مسئول آموزش مقطع ابتدایی مجتمع علامه طباطبایی در مجلۀ فارغ التحصیلان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مطرح کرده است. این مجله برای ششمی ها، نهمی ها و دوازدهمی ها مجتمع علامه طباطبایی، تیرماه سال جاری منتشر شده است.

متن نوشته افشین دانش نژاد را بخوانید:

«دبستانی بودم. هر وقت کسی را با کتاب‌های متوسطه می‌دیدم، با خودم می‌گفتم: «یعنی می‌شود من هم یک روز متوسطه‌ای شوم.» و بالاخره آن روز هم آمد و مثل برق گذشت. بعد آرزو کردم تا در مقطع بالاتری تحصیل کنم. بالاخره تحصیلم را تا عالی ترین مقاطع تمام کردم و همه چیز خیلی زود گذشت.

«این نیز بگذرد». به احتمال زیاد این جمله را زیاد شنیده‌اید و یا در تابلوی خوانده اید. اتفاقا من هم به این عبارت معتقدم. اما مهم است که همواره از خود بپرسیم: «در این گذر ایام، نقش و اثر من کجاست؟» بگذارید یک مثال بزنم. وقتی برای تفریح به طبیعت می رویم، در مسیری که طی می کنیم چه اثری داشته ایم؟ شاید همان چند زباله‌ای که نریختیم و مهم‌تر، چندتایی که جمع کرده‌ایم و …

بچه ها؛ حالا که از مقطع ابتدایی فارغ التحصیل شده اید، خوب است از خود بپرسید؛ در مسیر تحصیلی تان، روی خود و روی دیگران چه اثری داشته اید. آیا برای رسیدن به قله های موفقیت، پله های خودتان را ساخته اید. به هم کلاسی هایتان کمک کرده اید تا با هم به سمت قله حرکت کنید؟ شما، شش پله مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشته اید. مبارکت تان باشد. اما هنوز راه زیادی پیش رو دارید.

وقتی دانش آموزی، پس از چند سال تلاش و یادگیری علم، رشد می کند و یک مقطع تحصیلی را با موفقیت سپری می کند، در دل معلّمش شوق می آفریند. بعضی خداحافظی‌ها شادی قلبی می آورد.»

اخبار پیشنهادی