شرکت بیش از 360  دانش آموز علامه ای در جشنواره موسیقی

نفرات برتر جشنواره موسیقی «همساز» معرفی شدند

نفرات برتر دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی مدارس علامه طباطبایی، موسوم به «همساز»، عصر دیروز با برگزاری رقابت های فینال در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم معرفی شدند.

مرحله نهایی جشنواره موسیقی «همساز»، ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان راه یافته به فینال رقابت ها، به همراه خانواده هایشان در سالن شهید مفتح برگزار شد. این دانش آموزان با شرکت در مرحله نخست جشنواره، به عنوان نفرات برتر مدارس ده گانه علامه طباطبایی، به مرحله نهایی معرفی شدند.

هنرنمایی دبستانی ها با پیانو و سازهای کلاسیک

در رقابت های مقطع ابتدایی جشنواره «همساز»، دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی (واحدهای نیاوران، پاسداران و دخترانه تهرانپارس)، در سه بخش پیانو، سازهای سنتی و سازهای کلاسیک روی صحنه رفتند و در حضور هیات داوران به تک نوازی پرداختند. با رای هیات داوران، برگزیدگان نهایی جشنواره موسیقی مدارس علامه طباطبایی در مقطع ابتدایی، به شرح زیر معرفی شدند.

در رشته پیانو، «کیمیا فتاحی» از واحد تهرانپارس رتبه اول را کسب کرد و «نگار محمدی» از واحد تهرانپارس به مقام دوم رسید. «مانیا سادات سادات شکرآب» از واحد تهرانپارس و «بهراد بیات» و «امیرعلی کامرانی» از واحد پاسداران نیز، بطور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. در رشته سازهای سنتی، «آرنیکا اردکانی» از واحد تهرانپارس با نواختن ساز ویولن، اول شد. «امیرعلی کلایی» و «کسری نوروزی» هم از واحد پاسداران با ساز سه تار رتبه های دوم و سوم را کسب کردند. در رشته سازهای کلاسیک، «مایا عابدی» از واحد تهرانپارس و «اهورا عسکری» از واحد نیاوران با نواختن ویولن، به ترتیب اول و دوم شدند. «هومن مدیح» از واحد پاسداران نیز با ساز فلوت رتبه سوم را کسب کرد.

رقابت جذاب دبیرستانی ها در سه رشته

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول و دوره دوم علامه طباطبایی، دیروز در سه رشته پیانو، سازهای سنتی و سازهای کلاسیک در مرحله نهایی جشنواره موسیقی «همساز» با هم رقابت کردند. بعد از اجرای تک نوازی ها و با رای هیات داوران جشنواره، در رشته پیانو، «امیر محمد توسلی» از واحد آبشناسان، رتبه اول را کسب کرد. «امید اثنی عشری» از واحد پاسداران هم رتبه دوم را به دست آورد. در این بخش، «سورنا ستاری» از واحد آبشناسان و «آروین محمدی» از واحد فرمانیه به طور مشترک سوم شدند. در رشته سازهای سنتی، «باربد سلیمان نژاد» از واحد میرداماد با نواختن تار، اول شد، «سهیل ملکی» از واحد پاسداران با ساز تنبک، دوم شد و «کسری غیاثوند» از واحد آبشناسان با ساز سنتور و «مهرداد منتظران» از واحد شریعتی با نواختن ساز تار، به طور مشترک سوم شدند. در رشته سازهای کلاسیک، «مانی صالحی» از واحد شریعتی با نواختن گیتار الکتریکی رتبه اول را به دست آورد. «شایان عمید شاهی» از واحد پاسداران با ساز گیتار به مقام دوم رسید و رتبه سوم را هم «برنا بزاز» از واحد آبشناسان با نواختن ساز فلوت بدست آورد.

مدیر مجتمع: جشنواره جذابی را شاهد بودیم

دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی همساز، با حضور داوران مطرح کشوری، با کیفیتی بهتر از سال های گذشته برگزار شد. «مصطفی جوادزاده» مدیر مجتمع علامه طباطبایی در گفتگو با سایت علامه طباطبایی درباره این جشنواره گفت: «یکی از بهترین برنامه های مجتمع علامه طباطبایی در چند سال اخیر و بهترین برنامه دوره های مختلف جشنواره همساز، امروز اجرا شد. حضور اساتید بزرگ موسیقی کشور همچون استاد هادی آرزم و آقایان متوسلی و رحمانی برای داوری این جشنواره، کیفیت دوچندانی به آن داد.» وی افزود: «اجراهای همه دانش آموزان هم بسیار خوب و زیبا بود و در مجموع شاهد برگزاری جشنواره ای بسیار جذاب بودیم.»

دبیر جشنواره: بیش از ۳۶۰ نفر شرکت کردند

دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی «همساز»، امسال نیز مانند سال های گذشته در دو مرحله بین دانش آموزان مدارس ده گانه علامه طباطبایی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم برگزار شد. «ناصر سلامی»، معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی و دبیر جشنواره «همساز»، تعداد کل شرکت کنندگان این جشنواره را بیش از ۳۶۰ نفر اعلام کرد: «بیشترین شرکت کنندگان با ۱۹۰ شرکت کننده در رشته پیانو بود. بیش از ۱۱۰ نفر در رشته سازهای سنتی با هم رقابت کردند و حدود ۶۰ نفر نیز  در رشته سازهای کلاسیک شرکت کردند.»

گالری تصاویر مرحله نهایی جشنواره موسیقی همساز./بخش اول.

گالری تصاویر مرحله نهایی جشنوراه موسیقی همساز/ بخش دوم.

اخبار پیشنهادی