نجات تخم مرغ و یادگیری مبحث جاذبه

دانش آموزان دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، سه شنبه ۱۷ فروردین به صورت حضوری در مسابقه «نجات تخم مرغ» شرکت کردند.این مسابقه در واحد پاسداران با هدف آشنایی با مبحث جاذبه و ایجاد خلاقیت در دانش آموزان برگزار شد.

برندگان این مسابقه در واحد پاسداران، آرتا موسوی از پایه ششم، متین قیدی، آرین جعفری و امیر علی حاجی زاده از پایه پنجم و امیررضا کامیاب از پایه چهارم بودند. دانش آموزان دوره دوم واحد پاسداران، برای شرکت در این مسابقه، سازه هایی ساخته و تخم مرغ ها را طوری درون سازه هایشان قرار دادند که پس از سقوط سازه، تخم مرغ آسیبی ندیده باشد.

معیار های اصلی در امتیاز دهی به سازه های ساخته شده در مسابقه « نجات تخم مرغ» وزن کمتر سازه،  دقت در پرتاب، زمان و خلاقیت است. سازه باید در مقایسه با سازه های دیگر وزن کمتری داشته باشد. بر روی زمین هدفی جهت دقت برخورد نصب می شود و هر چه سازه به آن هدف نزدیک تر باشد، امتیاز بیشتری می گیرد.

همچنین هر چه طرح سازه خلاقانه تر باشد و از مواد بازیافتی بیشتر در ساخت آن استفاده شده باشد، امتیاز بیشتری را دریافت می کند. پس از شرکت دانش آموزان در مسابقه، با توجه به امتیاز های دریافتی آن ها برندگان مسابقه اعلام شدند.

اخبار پیشنهادی