میردامادی ها در تابستان چه مطالبی در کلاس نجوم یاد گرفتند؟

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در پایگاه تابستانی اصول اولیه نجوم و رصد اجرام آسمانی را یاد گرفتند. این کلاس برای دانش آموزان هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم برگزار شد.

«علی ابراهیمی سراج» معلم نجوم مدرسه درباره مطالب طرح شده در این کلاس می گوید: «کلاس نجوم پایگاه تابستانی واحد میرداماد در دو بخش برگزار شد. به مناسبت پنجاهمین سالگرد ورود انسان به کره ماه، محور بخش نخست کلاسمان در تابستان چالش های سفر به ماه بود. در این بخش برای دانش آموزان مستند پخش کردیم تا شرایط حضور یک انسان در سیاره ای دیگر را بهتر متوجه شوند.»

بخش دیگر کلاس نجوم میردامادی ها در تابستان مربوط به کمپین بین المللی سیارک ها است. «این کمپین هر سال در چند مرحله برگزار می شود و دانش آموزان میردامادی در سال های گذشته موفق شدند چند سیارک کشف و به نام واحد میرداماد ثبت کنند. امسال هم قصد داریم این روند موفقیت آمیز را با دانش آموزان ادامه دهیم.»

دانش آموزان واحد میرداماد با آغاز سال تحصیلی در کلاس های نجوم چه مطالبی یاد می گیرند؟ معلم نجوم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد می گوید در کنار آماده کردن دانش آموزان برای کمپین های بین المللی، اصول اولیه نجوم و رصد کردن اجرام آسمانی در طول سال تحصیلی به آنها آموزش داده می شود: «در پایه هفتم تعاریف کلی علم نجوم را به دانش آموزان می آموزیم. کهکشان، ستاره، سیاره و نیروهای فیزیکی حاکم بر آنها ازجمله این مطالب هستند. در پایه هشتم نیز مفهوم رصدکردن را به بچه ها یاد می دهیم. کیهان شناسی بخش دیگری از آموزش های ما برای پایه هشتمی ها است.»

به گفته ابراهیمی معلم نجوم مدرسه، میردامادی ها بعد از یاد گرفتن اصول نجوم و نحوه رصدکردن اجرام، پروژه های گروهی انجام می دهند تا آموزش هایشان به صورت عملی هم انجام شود.

اخبار پیشنهادی