مفهوم «مدرسه زندگی» مبنای برنامه ریزی ما است

*گفت و گو با هادی ربیعی، مدیر پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی واحد نیاوران

سال تحصیلی ۹۶-۹۵ برای پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی واحد نیاوران چطور گذشت؟ چند درصد برنامه ها اجرا شده است؟ برای سال آینده این مدرسه چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ هادی ربیعی مدیر پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی- واحد نیاوران به این سوالات پاسخ می‌دهند.

تحلیل شما از سال تحصیلی گذشته چیست؟
برنامه های سال تحصیلی گذشته در تقویم اجرایی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی مدون شده بود. برنامه‌های اصلی مدرسه به نحو قابل قبولی انجام شد. دلیل این حرف هم بازخورد اولیا و دانش آموزان است. زیرا که اولیاء برگزاری برنامه ها همراه مدرسه هستند و از نزدیک در جریان برنامه ها هستند. آنها از  تقویم اجرایی مدرسه رضایت داشتند. تعداد محدودی از برنامه ها اجرا نشد که دلیل آن تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی و سرمای هوا بود.

آیا برای تابستان برنامه‌ای دارید؟
برنامه پایگاه تابستانی مدرسه ما در هفت هفته برنامه ریزی شده است. دانش آموزان دو روز در هفته، روزهای یکشنبه و سه شنبه تا ظهر مدرسه هستند و در رشته های ریاضی، هنر، زبان ، نقاشی و خط آموزش می بینند.

برای سال تحصیلی  ۹۷-۹۶  چه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است؟
پیش دبستان و دبستان های مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی سیستم آموزشی هماهنگ و یکپارچه ای دارند. نحوه تدریس کتاب‌های درسی در «دبستان علامه، مدرسه زندگی» با بازی و ساخت کاردستی همراه است. در مورد ورزش و تربیت بدنی تمرکز بر آمادگی جسمانی و آموزش مبانی اولیه هندبال  است، زیرا که  دانش آموزان باید مهارت های دست ورزی را بیاموزند و این دو ورزش به این مهم کمک می کنند. المپیاد ورزشی پدر و پسر از جمله برنامه‌های ورزشی است و به منظور افزایش انس و الفت پدران و پسران انجام می شود.
نقاشی در سبک های مختلف و خط تحریری و نستعلیق نیز در کلاس هنر آموزش داده می شود. دانش آموزان هر هفته یک کتاب می خوانند و در مسابقه کتابخوانی شرکت می‌کنند.

پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی، «مدرسه زندگی» است.  مفهوم « مدرسه زندگی» در همه دنیا مطرح است. «مدرسه زندگی» یک نوع تربیت و نگاه  به زندگی است. برنامه ریزی  و نحوه تدریس واحد نیاوران بر اساس این مفهوم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی