معلم نجوم میرداماد: دانش آموزان علاقه زیادی به نجوم دارند

یکی از کلاسهای کانون فرهنگی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد که با استقبال دانش آموزان مواجه شده، کلاس نجوم است.

 علی ابراهیمی سراجی معلم نجوم واحد میرداماد در گفتگو با خبرنگار سایت علامه درباره این کلاس می گوید:«کلاس نجوم در مدرسه میرداماد در هر پایه با برنامه و هدف خاصی پیش می رود. دانش آموزان پایه هفتم کمتر با علم نجوم آشنا هستند بنابراین برای آنها باید ابتدا مطالب عمومی نجوم تدریس شود تا اطلاعات آنها بالاتر برود. در پایه هشتم اولویت کاری کلاس نجوم به سمت موضوعات مربوط به نجوم رصدی است. برای این پایه موضوعاتی مثل انواع تلسکوپ و ساختار آنها و نحوه رصد کردن  ستاره ها و سیاره ها تدریس می شود.»

ابراهیمی سراجی درباره موضوعات مطرح شده در کلاس نجوم پایه نهم می گوید:« در کلاس نجوم پایه نهم درباره پروژه ها و برنامه هایی کار خواهیم کرد که  باعث پیشرفت دانش آموزان در این علم شود.»

معلم نجوم واحد میرداماد درباره برنامه های خارج از کلاس این درس هم می گوید:« در کنار کلاسهای درسی برنامه های متنوعی هم در نظر گرفته ایم که باعث آموزش بهتر دانش آموزان می شود. رصدهای داخل و خارج از شهر از جمله این برنامه ها هستند. اردوهایی مانند آسمان نما و حضور در برنامه های روز نجوم از دیگر برنامه های ما هستند.»

ابراهمی در خاتمه از استعدادهایی می گوید که در این کلاسها کشف می شوند:« کلاس نجوم را خود دانش آموزان انتخاب می کنند و ارزیابی به شکل سنتی در آن وجود ندارد. بنابراین بچه هایی در آن حاضر هستند که علاقه دارند. بسیاری از این دانش آموزان علاوه بر مدرسه در خانه هم فعالیت های نجومی دارند و همه اینها باعث می شود در انتهای سال تحصیلی استعدادهای زیادی در آن بالفعل می شوند.»

اخبار پیشنهادی