معلم فیزیک واحد پاسداران: از همین امروز حل تمرین را شروع کنید

عربی از جمله درس های مهم عمومی است که برای دانش آموزان دبیرستان های دوره دوم در کنکور اهمیت زیادی دارد دارد. نتایج کنکور سراسری در سال های گذشته نشان می دهد که درصد درس عربی در مقایسه با دیگر دروس عمومی سطحی پایین تر دارد و دانش آموزی که در این درس نمره بهتری کسب کند در مجموع رتبه مناسب تری در کنکور به دست خواهد آورد. با این حال بعضی از دانش آموزان خواندن و یادگرفتن این درس را سخت می دانند.

 «احمدرضا منصوری» معلم عربی پایه دهم و یازدهم دبیرستان دوره دوم مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران اعتقاد دارد نحوه  تدریس دبیر در کلاس مهمترین عامل در علاقه مند کردن دانش آموزان به این درس است. او در گفتگو با خبرنگار سایت علامه طباطبایی می گوید: «در علاقمند کردن دانش آموزان به عربی روش تدریس معلم و رفتار او در کلاس مهمترین عوامل هستند. اگر دانش آموزی نتواند با عربی ارتباط برقرار کند باید روش هایی به کار برد تا این مسئله برطرف شود.»

آموزش خط به خط

منصوری در رابطه با روش تدریس خود در واحد پاسداران می گوید: «در ابتدای هر کلاس قواعد مربوط به افعال، کلمات و ترجمه به دانش آموزان آموزش داده می شود. سپس ترجمه متن را با کمک دانش آموزان شروع می کنیم. او عقیده دارد ترجمه باید جمله به جمله و دقیق باشد تا دانش آموزان احساس نکنند ترجمه متن سخت است. معلم عربی واحد پاسداران می افزاید: «وقتی ترجمه تمام شد به حل تمرین ها می پردازیم و نکات خاص و کنکوری را برای بچه ها شرح می دهیم. در تمام این مراحل، تدریس طوری انجام می شود که دانش آموزان مطمئن شوند یادگرفتن درس عربی اصلا سخت نیست.»

روزی ۳۰ لغت حفظ کنید

منصوری توصیه هایی هم برای موفقیت دانش آموزان واحد پاسداران در امتحانات نوبت دوم دارد. او خطاب به دانش آموزان می گوید: «لغات را خیلی خوب بخوانید. سعی کنید از همین امروز به صورت روزانه ۲۰ تا ۳۰ لغت حفظ کنید. این کار را حتی موقع پیاده روی، سوار شدن به تاکسی و اتوبوس و زنگ تفریح مدرسه هم انجام دهید. بعد از لغات، قواعد هر درس را دقیق مطالعه  کنید. فراموش نکنید شب امتحان زمان آموختن مطلب جدید نیست و فقط باید درس های خوانده شده را دوره کرد.»

اخبار پیشنهادی