معرفی یک نمونه ارزشیابی دانش آموزان در دبستان واحد پاسداران

ارزشیابی دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران بر اساس روشهای گوناگونی انجام می شود. اما این نوع ارزشیابی به چه شکل هایی صورت می گیرد؟

 «مهدی احدی» معاون واحد پاسداران در پاسخ به این سوال می گوید: «ارزشیابی دانش آموزان در دبستان و پیش دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران با شیوه های گوناگونی انجام می شود. مشاهده رفتار، آزمون های مداد کاغذی، آزمون های عملکردی، نمونه آزمون های پرز و تیمز، انجام دست ورزی و کاردستی و آزمون های جامع از جمله شیوه های ارزیابی دانش آموزان در این واحد است.»

او به یک نمونه از آزمون های عملکردی نیز اشاره می کند: «در یک بازی دانش آموزان می بایست معنای کلمات درس فارسی را با دقت و سرعت عمل بیان کنند. در این بازی کلمات مختلف دروس یک تا چهار کتاب فارسی روی موانعی نوشته شده است و دانش آموزان باید کلمه را خوانده و معنای آن را بگویند. هدف از این فعالیت و بازی  افزایش هوش جنبشی – حرکتی ، هوش کلامی ، تقویت سرعت عمل و بررسی عملکرد دانش آموزان در فهم معنای کلمات و مدیریت زمان است.»

اخبار پیشنهادی