معرفی گلستانی های برتر؛ هر هفته در کانال های مدرسه

دانش آموزان برتر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان به صورت هفتگی در کانال های اطلاع رسانی مدرسه معرفی می شوند. این کار با هدف تقویت انگیزه و حس رقابت بین گلستانی ها انجام می شود.

«محمد دهقان» مشاور پایه هشتم و نهم واحد گلستان درباره این طرح می گوید: «یکی از روش های حفظ انگیزه دانش آموزان برای درس خواندن، ترغیب آن ها به رقابت سالم با همکلاسی هایشان است. براساس همین ایده، ما از ابتدای سال تحصیلی هر هفته اسامی دانش آموزان برتر هر کلاس را در کانال های اطلاع رسانی مدرسه منتشر می کنیم. با این کار، دانش آموزانی که سطح آموزشی بالایی دارند تشویق می شوند که جایگاه خودشان را در بین برترین ها نگه دارند. آن هایی هم که نیازمند تلاش بیشتری هستند برای اینکه اسامی شان منتشر شود انگیزه مضاعفی کسب می کنند.»

 دانش آموزان برتر، بر چه اساسی انتخاب می شوند؟ مشاور پایه هشتم و نهم دبیرستان دروه اول علامه طباطبایی – واحد گلستان می گوید: «نفرات برتر با نظر دبیران و مشاور پایه انتخاب می شوند. نظر دانش آموزان هم بخش دیگری از این فرآیند است. برای دانستن نظر بچه ها، در هر کلاس دو نفر را به عنوان مسئول آموزش انتخاب کردیم. مسئول آموزش در حقیقت رابط کلاس و مشاور است. مسئولان آموزش هر کلاس با رصد فعالیت های همکلاسی هایشان، در هر درس هر هفته یک تا سه نفر را به مشاور پایه معرفی می کنند.»

 به گفته دهقان، کمک مسئولان آموزش هر کلاس به مشاور پایه، در افزایش انگیزه، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس دانش آموزان هم کمک می کند.

اخبار پیشنهادی