معرفی دبستانی های برتر جشنواره «مشق نقش فردا»

نفرات برتر جشنواره «مشق نقش فردا»، ویژه دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی معرفی شدند. این جشنواره در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، برای اولین بار در مجتمع علامه طباطبایی طراحی و با همراهی واحدهای آموزشی دبستان ها برگزار شد.

معرفی قهرمانان ایران زمین (ایران قوی)، حل بحران آب و انرژی در آینده (حل چالش)، معرفی شهر سوخته (شناخت ریشه‌های هویتی ما ایرانیان)، حافظ خوانی و غزل نویسی (معرفی هنر و ادبیات ایرانی به آیندگان)، طراحی یک خودرو (چالش فکری، پرورش خلاقیت و ذوق ایرانی-فناوری فردا)، پیام صلح ( معرفی فرهنگ ما ایرانیان و معرفی سبک زندگی­مان)، شکل فردا ( پرورش خلاقیت، رشد تخیل و ذوق هنری)، ساخت بازی فکری (چالش فکری در کنار ذوق هنری و حل یک مسأله ) ۸ محور اصلی این جشنواره بود.

موضوع اصلی این جشنواره، آینده،ایران و نقش دانش آموزان در آن است. در سال­ های آینده ادامه ­ی دوره های این جشنواره برگزار می شود.

 

جشنواره چطور برگزار شد؟

جشنواره مشق نقش زمانی شروع می شود که بچه های یکی از مدارس دبستان های علامه طباطبایی به کمک معلمان خود در پژوهش ­هایشان موفق به طراحی رایانه ­ای می­ شوند که می ­توانستند آینده را پیش­ بینی کنند.

طرح­ ها، ایده­ ها و کارهای اولیه دانش آموزان توسط آموزگاران شان بررسی و سپس بیش از ۱۰۰ اثر در قالب کارگروهی و انفرادی برای مرحله نهایی داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بعد از بررسی آثار جشنواره توسط داوران در ۱۸ مورد، نتایج آن با معرفی  ۱۴ اثر برگزیده، ۲۹ اثرشایسته و ۲۷ اثر قابل تقدیر اعلام شد. به ۴۳ اثرِ برگزیده و شایسته، تندیس جشنواره و به همه شرکت کنندگان لوح سپاس داده می شود.
اعلام نتایج این جشنواره با تأخیر قابل توجهی همراه بود، زیرا دوره اول جشنواره با شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش بینی نشده باعث تاخیر در برنامه ­های اجرایی شد.

لوح ­های سپاس و جوایز برگزیدگان در ابتدای سال تحصیلی، همراه با معرفی محورهای دومین دوره جشنواره تقدیم دانش­آموزان برتر می شود.

 

اسامی برگزیدگان، شایستگان و تقدیرشوندگان نهایی به شرح ذیل است:

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی