معرفی ارزشیابی توصیفی برای اولیا تهرانپارسی

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۹/۲۵

اولیا دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس با روش های ارزشیابی توصیفی آشنا شدند.

اولیا دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس با روش های ارزشیابی توصیفی آشنا شدند. در این جلسه که ۹ آذرماه برگزار شد «مهتاب مجردی» مشاور و مدرس آموزش خانواده درباره ابعاد مختلف این نوع ارزشیابی برای والدین صحبت کرد.

این مشاور صحبت هایش را با پیامدهای ارزشیابی سنتی و آسیب ها و کاستی های آن برای دانش آموزان دبستانی آغاز کرد. «حافظه پروري و كم توجهي به سطوح مختلف يادگيري، تحميل اضطراب  نامطلوب به دانش آموزان و هدف شدن امتحان به جاي يادگيري از عواملی هستند که باعث شد ارزشیابی توصیفی در دبستان ها به جای ارزشیابی نمره محور مورد توجه قرار بگیرد.»

این مشاور سپس ابزارهای ارزشیابی توصیفی را به خانواده ها معرفی کرد: «در ارزشیابی توصیفی ابزارهای متنوعی وجود دارد از جمله آزمون های کلاسی، برگ ثبت مشاهدات معلمان، تکالیف درسی و پروژه ها. این ابزراها کمک می کند که وضعیت دانش آموزان در طول سال تحصیلی به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.»

وظایف والدین و دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی بخش دیگری از این جلسه آموزشی برای اولیا بود. به گفته این مشاور ترغیب دانش آموزان به انجام تکالیف و استفاده دانش آموزان از پوشه کار مهمترین کارهایی است که باید اولیا و دانش آموزان در این نوع ارزشیابی انجام دهند.

اخبار پیشنهادی