معاون انضباطی واحد شریعتی: با دانش آموزان رابطه دوستانه داریم

دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در سال تحصیلی جدید  برنامه های مختلفی در بحث انضباطی دانش آموزان در پیش گرفته است. محمد داوری معاون انضباطی این دبیرستان در گفتگو با خبرنگار سایت علامه درباره مهمترین موضوعات انضباطی در آغاز سال تحصیلی می گوید:«دانش آموزانی که از دوره اول دبیرستان وارد دوره دوم می شوند بعضا نگرشی متفاوت دارند پس باید ابتدا مسائل مختلف انضباطی و اخلاقی در دبیرستان را برای آنها تشریح کنیم. موضوعاتی مثل احترام به بزرگترها و رابطه صحیح با معلم و معاونان و مشاوران باید برای دانش آموزان مطرح شود تا در طول سال روابط دوستانه و محترمانه باشد.»

داوری به مواردی اشاره می کند که دانش آموزان باید مدنظر قرار دهند:«اولین موضوع احساس مسئولیت و قانون پذیری در دانش آموزان است. یعنی هر دانش آموز بداند در مدرسه چه وظایفی دارد و چه کارهایی نباید انجام دهد. بحث بعدی در پوشش دانش آموزان است که باید در شأن دانش آموز باشد. البته ما سخت گیری های بی جایی در این زمینه نداریم ولی بچه ها باید خطوط قرمز مدرسه را رعایت کنند.»

معاون انضباطی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی- واحد شریعتی ورود و خروج دانش آموزان به مدرسه را یکی از مهمترین مسائل در بحث انضباطی می داند:«ساعت ورود و خروج دانش آموزان برای ما بسیار مهم است. چون اولا وقتی ورود و خروج دقیق باشد نشان دهنده نظم است و یکی از مهمترین اهداف مدرسه هم آموزش همین موضوع به بچه ها است. از طرف دیگر مدرسه و خانواده ها باید بدانند که دانش آموزان دقیقا چه ساعتی به مدرسه می آیند و چه ساعتی برمی گردند. بنابراین برای ما تاخیرهای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد.»

داوری می گوید برای رسیدن به اهداف انضباطی باید سیاست های مختلفی پیش گرفته شود:« من در همه جلسات با دانش آموزان و اولیا اعلام می کنم که دانش آموزان مثل بچه های خود ما هستند. بنابراین جایی ممکن است بعضی موضوعات انضباطی جدی تر دنبال شود و در بعضی دیگر نرمی به خرج دهیم. خوشبختانه خانواده ها هم این موضوع را به خوبی درک کرده اند.» داوری در انتها چند درخواست از خانواده ها دارد:«از خانواده ها تقاضا دارم وقت بیشتری برای بچه های خود بگذارند چون بدون همکاری آنها، کارهای پرورشی مدرسه نتیجه ندارد. از طرفی اولیا با برنامه های مدرسه هماهنگ و همیار باشند. برای ارتباط بیشتر با خانواده ها کانال و کارسنج هم داریم و به صورت حضوری و تلفنی هم با آنها در ارتباط هستیم.»

معاون انضباطی دبیرستان شریعتی در انتها تقاضای ویژه ای از پدرها دارد:«بچه ها در سنی هستند که نیاز به دوستی و رفاقت با والدین به خصوص پدرها دارند. این رفاقت نقش خیلی مثبتی در ویژگی های اخلاقی و علمی بچه ها خواهد داشت.»

اخبار پیشنهادی