مشاور کیست؟

اولین جلسه آشنایی و  معارفه دانش آموزان با مشاور مدرسه پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی _ واحد تهرانپارس روز چهارشنبه ۴ مهر برگزار شد.

دانش آموزان واحد تهرانپارس با مشاوره مدرسه شان آشنا شدند و گفتگو کردند. «زهرا نادری» مشاوره واحد تهرانپارس ضمن عرض تبریک سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به دانش آموزان از نقش و جایگاه مشاور در مدرسه صحبت کرد.

در ابتدای این جلسه دانش آموزان برای پاسخ به سوال مشاور کیست؟ تعاریف مختلفی را بیان کردند. «نادری» در پاسخ به این سوال گفت : «مشاور کسی است که به دانش آموزان کمک می کند اما نه در نقش مشاور بلکه در نقش دوست. مشاور در کنار دانش آموزان به جایگاه تخصصی اش تکیه نمی کند بلکه برای ارتباط با آنها در بستر اعتماد تلاش می کند».

برگزاری آزمون آدم گودیناف برای دوره اولی ها و آزمون گلاسر برای دانش آموزان دوره دوم هم چنین تفسیر نقاشی پیش دبستانی ها بدلیل گسترده نبودن دایره لغات شان از جمله برنامه های مشاور درآغاز سال تحصیلی جدید مدرسه است.

این جلسات با هدف افزایش احساس درک شدن برای دانش آموز، شناسایی نیاز ها، توجه به تفاوت های آنها با یکدیگر و کمک به رشد اجتماعی شان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی