مرور درس ها با مسابقه آنلاین

دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، اردیبهشت ۱۴۰۰ در دو طرح «همیارمعلم» و «پرسش و پاسخ امتیازی» شرکت می کنند. هر کدام از دانش آموزان در طرح «همیار معلم» یک درس از کتاب مطالعات اجتماعی یا علوم را انتخاب کرده، بر مطالب آن درس مسلط می‌شوند و در زمان مشخص شده، مطالب را در ۱۵ دقیقه به هم کلاسی هایشان ارائه می دهند. هر کدام از دانش آموزان در این مدت معلم کلاس بوده و مسئولیت کلاس را بر عهده می گیرند.

«مریم همتی» آموزگار پایه پنجم واحد پاسداران درباره هدف برگزاری این برنامه ها می گوید: «دانش آموزان همیشه برای مرور درس ها یک روش خسته کننده را انجام می دادند. برای ایجاد تنوع و افزایش شور و نشاط بچه ها، تصمیم گرفتم که با برگزاری این مسابقات روحیه تلاش و رقابت درسی را در دانش آموزان تقویت کنم.»

به گفته همتی دانش آموزان برای آموزش به هم کلاسی هایشان می توانند از پاورپوینت، ارائه فیلم و عکس نیز استفاده کنند: «آن ها باید به گونه ای آموزش بدهند که هم کلاسی هایشان کاملا درس را یاد بگیرند.  همچنین می توانند در پایان کلاس از دانش آموزان دیگر پرسش کلاسی انجام بدهند.»

«پرسش و پاسخ امتیازی» نام برنامه دیگری است که از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با هدف مرور درس ها و آمادگی در امتحانات در این واحد برگزار شد. در این طرح دانش آموزان به سوالاتی از درس های فارسی و هدیه های آسمان، پاسخ می دهند. به گفته همتی کسب امتیاز در پرسش و پاسخ کلاسی در ارزشیابی نهایی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد.

رفع اشکال و تمرین درس ریاضی توسط همیاران معلم در کلاس آنلاین، از برنامه های دیگر دانش آموزان پایه پنجم در واحد پاسداران است.

اخبار پیشنهادی