مراسم با شکوه روز دانش آموز با حضور بچه های علامه ای

مراسم بزرگداشت روز دانش آموز، روز ۱۳ آبان، در سالن مجموعه فرهنگی سید الشهدا برگزار شد. مدیران، کارکنان و دانش آموزان مدارس ابتدایی علامه طباطبایی، واحدهای نیاوران و پاسداران در این مراسم حضور داشتند. «ناصر سلامی»، دستیار اجرایی قائم مقام مدیر عامل مجتمع علاوه طباطبایی هم میهمان مراسم ۱۳ ابان بود.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه های شاد و سرگرم کننده، نماهنگی با موضوع اتفاقاتی که در این روز رخ داده است پخش شد تا دانش آموزان با وقایع روز ۱۳ آبان آشنا شوند. تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ به دست ماموران شاه، و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام از جمله وقایع روز ۱۳ ابان است.

تقویت حس تعلق به وطن

«علی اصغر معینی»، مدیر واحد نیاوران درباره برگزاری مراسم ۱۳ آبان، به خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «هدف ما از برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانش آموز این است که جایگاه دانش آموز در جامعه و حس تعلق به وطن را به دانش آموزان یادآوری کنیم.»

«سید جلال الدین سیفی»، مدیر واحد پاسداران درباره علت برگزاری این جشن با حضور دانش آموزان دو مدرسه اینگونه توضیح می دهد: «روز ۱۳ آبان نمودی از وحدت و یکپارچگی ملت است. همه مدارس علامه طباطبایی از یک خانواده هستند و ما هم تلاش کردیم با برگزاری این مراسم مشترک، یکپارچگی و همدلی دانش آموزان را تقویت کنیم. همچنین حضور دانش آموزان دو مدرسه به هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم بزرگداشت روز دانش آموز کمک کرد.»

وی افزود: «با برنامه های اجرا شده در مراسم روز ۱۳ ابان، سعی می کنیم تا دانش آموزان با این موضوع آشنا شوند که برای فرزندان ایران برای دفاع از کشور فداکاری های زیادی انجام داده اند.»

در مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان، سوگند نامه دانش آموزی توسط دانش آموزان خوانده شد و گروه سرود واحد پاسداران سرود علامه ای ها را اجرا کرد. پس از آن نوبت به عمو بهروز، مجری برنامه رنگین کمان در شبکه ۵ رسید تا یک برنامه شاد همراه با پخش ترانه و نمایش و مسابقه برای دانش آموزان دو مدرسه اجرا کند. در پایان مراسم، دانش آموزان مطالب زیادی را در مورد ۱۳ آبان و اهمیت این روز آموخته بودند. یکی از دانش آموزان پایه پنجم واحد پاسداران پس از اتمام جشن به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «به من خیلی خوش گذشت و این مراسم را دوست داشتم.» دیگری هم می گفت که برگزاری مراسم با مدارس دیگر برایش جالب بوده است.

اخبار پیشنهادی