مدیران علامه‌ای آشپزی کردند

مسابقه آشپزی مدیران مدارس مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی روز شنبه، ۴ شهریور، در محل گروه غذایی هفت و نیم برگزار شد.

احمد رحیمی، مدیر گروه غذایی هفت و نیم در مورد ایده برگزاری مسابقه آشپزی مدیران گفت: «جلسه هفتگی مدیران مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به سبب آشنایی مدیران با مدارس زیر مجموعه، به تناوب در مدارس مختلف برگزار می شود. ما پیشنهاد کردیم که یکی از جلسات هفتگی در گروه غذایی هفت و نیم برگزار شود که مورد موافقت قرار گرفت.»

غذای سالم و ناسالم معمولا در ظاهر شبیه هم هستند و تفاوت در مواد اولیه و روند طبخ غذا است. رحیمی ادامه داد: «هدف ما در وهله اول آشنایی مدیران با مراحل آماده سازی مواد اولیه و نحوه طبخ غذا در گروه غذایی هفت و نیم، و سپس اعتماد هر چه بیشتر آنها به کیفیت غذایی است که ما همه روزه برای مدارس علامه طباطبایی ارسال می کنیم.»

وی درباره شرایط مسابقه آشپزی گفت: « مدیران در این مسابقه یک وعده غذایی، پیش غذا و دسر طبخ می کنند. دو نفر از سرآشپزهای مجرب گروه غذایی هفت و نیم به همراه دیگر گروه ها در امتیازدهی به غذای یک گروه همکاری می کنند. شصت امتیاز در اختیار داوران و ۴۰ امتیاز در اختیار گروه ها است. ضمن این که جوایز مسابقه هم خوردنی است.»

دانش آموزان، آشپز می شوند

مسابقه آشپزی گروه غذایی هفت و نیم به مدیران محدود نمی شود. یکی از برنامه های گروه غذایی هفت و نیم برگزاری مسابقه آشپزی برای دانش آموزان علامه ای است. مدیر گروه غذایی هفت و نیم هدف از برگزاری این مسابقات را آشنا کردن نوجوانان با آشپزی عنوان کرد. او افزود: «بسیاری از دانش آموزان با هنر آشپزی بیگانه هستند و تصور می کنند که آشپزی یک کار زنانه است. ما قصد داریم تا با برگزاری چنین مسابقه ای این باور غلط را از ذهن نوجوانان پاک کنیم.»

مسابقه آشپزی گروه غذایی هفت و نیم به زودی آغاز می شود. شرایط ثبت نام در این مسابقه از طریق کانال علامه ای ها به اطلاع می رسد.

اخبار پیشنهادی