علامه ای ها در کمپین جهانی جستجوی سیارک همکاری کردند

سه دانش آموز مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از سازمان همکاری بین المللی تحقیقات نجومی گواهی نامه همکاری در «کمپین جستجوی سیارک» دریافت کردند.

«رائین سلطانی» و «کیان زندیان» دانش آموزان پایه نهم واحد میرداماد و «ایلیا بخشی» دانش آموز پایه نهم واحد آبشناسان در کلاسهای پژوهشی رشته نجوم مدارس خود شرکت می کنند. این سه دانش آموز به خاطر آموزش هایی که در کلاس های پژوهش دیده اند برای شرکت در این کمپین معرفی شدند. آنها پس از طی آموزش های متعدد مکاتبه ای و حضوری جزو افراد منتخب قرار گرفتند.

کمپین جستجوی سیارک از ۲۲ شهریور آغاز شد و تا ۱۸ مهر ادامه داشت. برای هر فرد در طی چهار هفته، چهار سری تصویر از فضا فرستاده شد. آنها باید با آنالیز و تحلیل این عکسها، اجرام مشکوک کشف و گزارش می کردند. علامه ای ها توانستند ۱۷ جرم مشکوک را پیدا کنند. این ۱۷ جرم مشکوک به اسم دانش آموزان و مدرسه علامه طباطبایی ثبت شد.

کمپین جستجوی سیارک توسط سازمان «همکاری بین‌المللی تحقیقات نجومی» با همکاری ۱۷ مرکز تحقیقاتی و دانشگاه و گروه و رصدخانه برگزار و هدایت می‌شود. هرساله ۵۰۰ گروه داوطلب از ۶۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان مشاهدات مهمی از اجرام نزدیک ‌به‌ زمین انجام می‌دهند.

هدف این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک‌به‌زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است. سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به خورشید یا به زمین نزدیک شوند بسیار مهم هستند. به‌علاوه سیارک‌ها برای بررسی و محاسبات مربوط به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز سودمند هستند. نکته جالب توجه دیگر این‌که سیارک‌ها دارای مواد معدنی گران‌بهایی هستند و امروزه بحث بهره‌برداری از آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تصویر گواهینامه دانش آموزان علامه ای شرکت کننده در کمپین جسنجوی سیارک ها:

رائین سلطانی

کیان زندیان

ایلیا بخشی

اخبار پیشنهادی