عبور از نگرانی های پس از کرونا با آموزش مهارت های زندگی

گفت و گو با «سعیده جعفری» مشاور پیش دبستان و دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران 

برگزاری کلاس های مهارت های زندگی در دبستان های علامه طباطبایی، از موضوعات مهمی است که همیشه به آن تاکید شده است؛ در این کلاس ها دانش آموزان با مهارت زندگی کردن آشنا می شوند. امسال در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران، دانش آموزان در کلاس مهارت های زندگی یاد می گیرند که چطور از شرایط سخت کرونا عبور کنند. 
«بیماری کرونا اولین بحران جهانی نبوده و آخرین هم نیست؛ آن چه اهمیت دارد آموزش روانی و تجهیز دانش آموزان به اصول صحیح مهارت های زندگی است.» این جمله بخشی از صحبت های «سعیده جعفری» مشاور پیش دبستان و دبستان واحد پاسداران، درباره سلامت روان دانش آموزان در دوران پساکرونا است. در ادامه، می توانید متن کامل این مصاحبه را بخوانید: 

خانم جعفری دانش آموزان در کلاس مهارت های زندگی چه چیزی یاد می گیرند؟
نیاز همیشگی دانش آموزان و والدین به فراگیری مهارت های زندگی موضوعی غیر قابل انکار است. امسال اما به دلیل عبور از دو سال سخت و درگیری با کرونا، یکی از دغدغه های اصلی ما این بود که چرا دانش آموزان با دور بودن از فضای مدرسه، مستعد درگیری علائم خلقی و مشکلات ارتباطی هستند؛ به همین منظور جلسات مهارت های زندگی را با هدف بهبود این فضا، برنامه ریزی کردیم و محتوای آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، آماده کردیم.

این محتوای آموزشی چه بخش هایی را شامل می شود؟
محتوایی متناسب با هدف تقویت مهارت های نرم، از جمله تاب آوری، انعطاف پذیری و مهارت کنترل استرس برای دانش آموزان برنامه ریزی شد. به هرحال بیماری کرونا اولین بحران جهانی نبوده و آخرین هم نیست؛ آن چه اهمیت دارد آموزش روانی و تجهیز دانش آموزان به اصول صحیح مهارت های زندگی است. 

آیا آموزش به اولیا هم تاثیر مثبتی در این روند دارد؟ 
بله؛ در سال تحصیلی جاری، جلساتی برای آموزش والدین با موضوعات سرفصل های این واحد درسی انتخاب خواهد شد تا شاهد اثربخشی دوچندان درس مهارت های زندگی در سطح فردی و خانوادگی باشیم.

اخبار پیشنهادی