شروع کلاس های ترم دوم طرح ادونس

کلاس های ترم دوم طرح ادونس، برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۶ بهمن ماه آغاز شد. این کلاس ها به مدت ۷ هفته (۶ و ۱۳ بهمن، ۴ و ۱۸ اسفند، ۲۷،۲۴ و ۳۱ فروردین) به صورت حضوری برگزار می شود. ساعت برگزاری کلاس ها از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۲:۴۰ است و در واحد تحصیلی هر دانش آموز برگزار می گردد.

۴ زنگ در هفته
طرح ادونس شامل دو زنگ ریاضی و دو زنگ فیزیک است. در زنگ های ریاضی رشد تفکر منطقی و انتقادی مدنظر است. هدف این است که دانش آموزان یاد بگیرند ریاضی چیست و چطور باید مسائل را منطقی تحلیل کنند. نگاه جستجوگرانه علمی در کلاس با تعامل معلم و دانش آموزان هم هدف اصلی آموزش فیزیک در کلاس های طرح ادونس برای پایه های هفتم و هشتم است.

چرا ادونس؟
«محسن ایرجی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی و مدیر واحد آبشناسان درباره اهداف برگزاری طرح ادونس می گوید: «همواره این موضوع مطرح است که در بین آموزشی که از شنبه تا چهارشنبه در مدارس وجود دارد، آیا می توان آموزش غیر هم سطح هم برای دانش آموزان در نظر گرفت؟ برای این کار باید بخشی از دانش آموزان برای اهداف آموزشی خاص، به شکل ویژه ای آموزش ببینند. هدف از طرح ادونس این است که برای بچه هایی که علاقمندی ویژه ای به ریاضی و علوم دارند و دوست دارند آموزش عمیق تری ببینند، بستری آماده کنیم.»

اخبار پیشنهادی