شروع مسابقات جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران

پنجمین دوره جام جهانی فوتبال رایانه ای در تهران آغاز شد. مرحله مقدماتی این مسابقات امروز ۱۰ شهریور و مراحل حذفی و فینال ۱۷ و ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد.

این مسابقات با بازی فیفا ۲۰۲۲ برگزار می شود. کنسول مورد استفاده در این مسابقات  PS4وPS5 است ولی بازی فیفا ۲۰۲۲ باید مربوط بهPS4  باشد.

شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی به گروه های ۴ تیمی و یک گروه ۳ تیمی تقسیم شده اند. در هر گروه ۴ شرکت کننده به صورت دوره ای با یکدیگر مسابقه می دهند. بعد از پایان بازی ها، از گروه های ۴ تیمی ۲ نفر و از گروه های سه تیمی ۱ نفر به مرحله حذفی صعود می کند. مرحله حذفی مسابقات ۱۷ شهریور و مرحله فینال ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد.

مسابقات سال قبل چطور برگزار شد؟

چهارمین دوره مسابقات جام جهانی مرداد ۱۴۰۰ با بیش از ۱۵۰ بازی آنلاین، به پایان رسید. دانش آموزان برای شرکت در این دوره از مسابقات، از نیمه دوم اردیبهشت ماه در سایت ثبت نام کردند. مسابقات سال گذشته، به صورت آنلاین، با کنسولPS4 و بازی فیفا ۲۱ برگزار شد.

در مرحله مقدماتی در تاریخ ۷ و ۸ مرداد، دانش آموزان به گروه های ۴ نفره دسته بندی شدند و از هر گروه چهار نفره، دو نفر به مرحله بعد صعود کردند. مراحل حذفی، رده بندی و فینال مسابقات، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار شد و «آرمین جمالی» به عنوان قهرمان این دوره معرفی شد.

نفرات دوم، سوم و چهارم این دوره از مسابقات هم به ترتیب، «پارسا شاطری»، «مهدی شاهباغی» و «ایلیا علی اکبرزاده» از واحد آبشناسان بودند.

 

اخبار پیشنهادی