سومی ها گروه بندی می شوند

دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، به صورت گروهی در برنامه های آموزشی آنلاین مشارکت می کنند. پرسش و پاسخ کلاسی، خوش نویسی و روان خوانی، آشنایی با جانوران و پرندگان از موضوعات برنامه های آموزشی واحد پاسداران است. این برنامه ها با هدف افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی، ایجاد انگیزه برای یادگیری، افزایش اعتماد به نفس و مرور درس ها در کلاس به صورت آنلاین انجام می شود.

افزایش اعتماد به نفس

دانش آموزان با شرکت در برنامه پرسش و پاسخ گروهی، اعتماد به نفس شان را تقویت می کنند. این برنامه در کلاس علوم برای آن ها برگزار می شود.

به گفته «سمیه اسدی» دبیر پایه سوم واحد پاسداران، افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان، در یادگیری دروس به آن ها کمک می کند : «برای این که دانش آموزان بتوانند با تسلط بیشتری به سوالات درس علوم پاسخ بدهند، در کلاس، گروه های ۳ نفره تشکیل دادیم. پرسش و پاسخ گروهی باعث شد که آن ها برای رقابت با گروه های دیگر، با انگیزه بیشتری درس شان را یاد بگیرند.»

آشنایی با جانوران

سومی های واحد پاسداران در کلاس علوم با جانوران و پرندگان، بیشتر از مطالب کتاب آشنا می شوند. دبیر پایه سوم درباره این برنامه می گوید: «علاقه دانش آموزان به مبحث پرندگان و جانوران در درس علوم، باعث شد تا بیشتر درباره این مبحث در کلاس صحبت کنیم و بیشتر یاد بگیریم.»

دانش آموزان برای شناخت بیشتر جانوران، یک موضوع را انتخاب می کنند و درباره آن موضوع کتاب می‌خوانند. آن ها همچنین خلاصه مطالبی را که خوانده اند، می نویسند و در کلاس ارائه می دهند. به گفته اسدی هدف از اجرای این برنامه در کلاس، تقویت کتاب خوانی دانش آموزان، یادگیری مهارت خلاصه نویسی، یادگیری مطالب جدید و بهبود ارائه کلاسی دانش آموزان است.

خوش نویسی اهمیت دارد

خوش نویسی در کلاس سوم واحد پاسداران برای آموزگار و دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد. پایه سومی ها در کلاس نکاتی درباره نگارش و خط یاد می گیرند و بهتر نوشتن را تمرین می کنند. دانش آموزانی که بتوانند خوش خط تر بنویسند در کلاس تشویق می شوند.

اسدی درباره اهمیت نوشتن با خط خوش می گوید: «دانش آموزان پایه سوم  از ابتدای آشنایی با ادبیات فارسی در کنار خوب خواندن، خوب نوشتن را هم تمرین می کنند.»

هر هفته یک نماینده داریم!

برای این که دانش آموزان مسئولیت پذیری را یاد بگیرند، هر هفته یکی از آن ها وظایفی را به عهده می‌گیرد. دبیر پایه سوم می گوید: «هر هفته یک نماینده داریم. دانش آموزان برای این که نماینده کلاس باشند، باید در فعالیت های کلاسی شرکت کنند و خلاق تر باشند.»

یکی از وظایف نماینده کلاس سوم در واحد پاسداران، این است که تاریخ هر روز را بداند و در مورد مناسبت های ثبت شده در تقویم به هم کلاسی هایش گزارش روزانه بدهد.

اخبار پیشنهادی