برنامه ریزی فرهنگی برای شناخت و پرورش استعدادها

دنیای امروز، دنیای مهارت هاست

«مهم است که ابتدا استعدادتان را بشناسید و بعد برای پرورش آن برنامه داشته باشید.» این جمله، بخشی از نوشتۀ «ناصر سلامی» معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی در مجلۀ فارغ التحصیلان مجتمع با عنوان «سلام بر آغاز؛ فارغ از تحصیل نمی شویم» است. مجلۀ فارغ التحصیلان پایه های ششم، نهم و دوازدهم مجتمع علامه طباطبایی، در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ منتشر شد.

متن کامل نوشتۀ «ناصر سلامی» به این شرح است:

«اردو رفتید. مشهد، اصفهان، شیراز، رامسر. راه و رسم زندگی جمعی  و مسئولیت پذیری را تجربه کردید. در جشنواره ورزشی «طلیعه نور» رقابت کردید. طعم تلاش کردن برای برنده شدن را چشیدید. در جشنواره قرآنی «بهشت اُنس» با معارف دینی بیشتر آشنا شدید. سال‌ها تمرین و مهارت آموزی تان را، در جشنوارۀ موسیقی «همساز» به نمایش گذاشتید تا سازها، تلاش‌تان را روایت کنند. سرود خواندید، نمایش اجرا کردید و در کلاس‌ها و فعالیت های متنوع فرهنگی مدرسه تان شرکت کردید. امروز خاطرات‌ تان را با خود می برید.

برنامه های متنوع فرهنگی مجتمع را طوری طراحی کردیم تا کمک کنیم استعدادهایتان را بشناسید و آنها را توسعه دهید. در این مسیر، مربیان فرهنگی مدارس ده گانه علامه طباطبایی، زحمات زیادی کشیده اند. امیدواریم موفق شده باشیم. از عکاسی و نقاشی گرفته تا طراحی و دانش موسیقی. از صنایع دستی تا علوم باغبانی و معماری. اینجا بنا ندارم تا یک به یک، نام کلاس ها و فعالیت های فرهنگی‌مان را فهرست کنم. تنها می خواهم به یک نکته اشاره نمایم. هر یک از شما در رشته ای استعداد دارید. مهم است که ابتدا استعدادتان را بشناسید و بعد برای پرورش آن برنامه داشته باشید. دنیای امروز، دنیای مهارت هاست. مهارتی که به استعدادِ انسان نزدیک باشد، راحت تر آموخته می شود. امکان موفقیت در آن رشته هم بیشتر است. یادگیری علوم مختلف و پرورش استعدادها، کمک می کند تا انسان مفیدی برای جامعه باشیم.»

اخبار پیشنهادی