تشریح اولویت های دو سال آینده مجتمع

در «مجمع عمومی» علامه طباطبایی چه گذشت؟

«مجمع عمومی» مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به ریاست حاج حسن توفیق حق و با حضور یاسر توفیق حق، بعنوان اعضای هیات موسس مجتمع و همینطور اعضای هیات مدیره، سی و یکم مردادماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات ستاد مجتمع برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «حاج حسن توفیق حق»، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، بر زنده نگهداشتن نهضت امام حسین (ع) و پیروی از راه ایشان تاکید کرد. وی با اشاره به تقدم فعالیت های فرهنگی و پرورشی، تربیت انسان هایی «موفق» و «مفید» را اولویت مجتمع علامه طباطبایی دانست: «در مسیر سی ساله مجتمع، سختی ها و مشکلات زیادی را تجربه کرده ایم. اما با توکل به خدا، اتحاد نیروها و تلاش هدفمندمان، این راه در گذر ایام هموار شده است.» رئیس مجمع عمومی مجتمع، همه ارکان را به تلاش برای «حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی» توصیه کرد و افزود: «مسیری که سه دهه قبل با تاسیس مجتمع علامه طباطبایی آغاز شده است باید نسل به نسل ادامه یابد. ادامه دار بودن این حرکت ریشه دار فرهنگی- آموزشی، مستلزم تلاش مدوام برای جلب نظر و اعتماد مردم و همکاران مان است.»

حاج حسن توفیق حق، ضمن تقدیر از زحمات همه معلمان، مدیران، مشاوران، مربیان و پرسنل اجرایی، از تلاش های اعضای هیات مدیره و مدیر مجتمع در دو سال گذشته قدردانی کرد: «دوستانی که در هیات مدیره حضور دارند، سابقه زیادی در حوزه های مختلف مجتمع دارند و الحمدالله تلاش کرده اند تا حیثیتی را که تاکنون کسب شده است، ارتقاء بخشند.» وی در انتهای سخنانش خواستار برنامه ریزی برای بالندگی بیشتر مجتمع در حوزه های فرهنگی و آموزشی در سال های آتی شد.

عضو هیات موسس مجتمع اولویت ها را تشریح کرد

در بخش دیگری از جلسه «مجمع عمومی»، یاسر توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی با ترسیم نقشه راه دو سال آینده مجتمع گفت: «تعیین شاخص ها برای رشد کیفی، برنامه ریزی کلان و بودجه ریزی دقیق برای تحقق اهداف و همینطور ارزیابی مستمر عملکردها، از جمله راهبردهای اصلی هیات مدیره مجتمع تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود.» وی با اشاره به عملکرد دو ساله هیات مدیره مجتمع و تشکیل منظم جلسات آن، افزود: «سعی کرده ایم تفکرها و تخصص های مختلف در هیات مدیره حضور داشته باشند. هیات مدیره نیز تلاش کرد تا تصمیم گیری هایش مبتنی بر پیش بینی و بودجه ریزی دقیق باشد.» وی نوسات اقتصادی را جزو سختی های دوره مسئولیت هیات مدیره دانست: «در دو سال گذشته، هزینه ها را به گونه ای مدیریت کردیم تا فعالیت های اصلی مجتمع آسیب نبیند.»

یاسر توفیق حق، شرایط سال جاری مجتمع را بهتر از سال های گذشته ارزیابی کرد و گفت: «با همدلی و انسجام موجود بین ارکان مختلف، پیش بینی می کنم روند رو به رشدمان با نظم و سرعت بیشتری ادامه یابد و سازمانی منظم تر از گذشته داشته باشیم.» وی با اشاره به میراث ارزشمندی که توسط «حاج حسن توفیق حق» پایه گذاری شده است؛ تصریح کرد: «مردم، مجتمع علامه طباطبایی را بعنوان مجموعه ای که فعالیت های فرهنگی و آموزشی با کیفیت ارائه می دهد می شناسند. بنابراین همه ارکان مجتمع موظفند برنامه هایشان را با حفظ همین رویکرد تدوین و اجرا کنند.»

دوره مسوولیت هیات مدیره و مدیر مجتمع دو سال تمدید شد

در این جلسه، بعد از استماع گزارش عملکرد دو سالانه هیات مدیره، اعضای «هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی»، مدت مسئولیت اعضای فعلی هیات مدیره را تا مردادماه ۱۴۰۴ تمدید کردند. احمد فراهانی، مصطفی جوادزاده، محسن ایرجی، مجید نیک دهقان و سجاد توفیق حق در دو سال گذشته، اعضای هیات مدیره مجتمع علامه طباطبایی بوده اند. یاسر توفیق حق نیز بعنوان نماینده اعضای هیات موسس، راهبری هیات مدیره را بر عهده دارد. در جلسه «مجمع عمومی» همچنین، مدت مسئولیت مصطفی جوادزاده بعنوان مدیر مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، برای یک دوره دو ساله تمدید شد.

«موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی» مالک مدارس ده گانه مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی است. حاج حسن و یاسر توفیق حق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این موسسه، بعنوان اعضای هیات موسس «مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی» شناخته می شوند.

آقای مدیر گزارش داد؛ در مجتمع چه خبر بود؟

مصطفی جوادزاده، در گزارش خود به «مجمع عمومی»، ادغام واحدهای آموزشی و تغییر مدیران را بزرگترین چالش دوره دو ساله مدیریت خود عنوان کرد و افزود: «امسال ثبات و آرامش خوبی داشتیم و به جز تاسیس آموزشگاه زبان، تغییر دیگری چه در تعداد واحدهای آموزشی و چه در سطح مدیران نداشتیم.» مدیر مجتمع علامه طباطبایی با اشاره به تلاش برای توسعه کیفی فعالیت ها در دوران مدیریتش گفت: «اقبال اولیا برای ثبت نام فرزاندانشان در دو سال گذشته و همراهی خوب با برنامه های مجتمع، شاخص مناسبی برای ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف است.»

وی در ادامه سخنانش، گزارش مفصلی از فعالیت های دو ساله واحدهای ستادی و آموزشی ارائه کرد. در این گزارش ها، رویکردها و چالش ها و همینطور آماری از فعالیت های واحدها ارائه شد: «گذر از آموزش مجازی به آموزش حضوری و تدوین دستورالعمل های به روز آموزشی از مهمترین چالش ها و رویکردهای بخش آموزش مجتمع بود. تولید ۱۰۰۰ فایل محتوای آموزشی ابتدایی برای کلاس های مجازی، شرکت ۱۳۰۰ نفر در طرح ادونس پایه های هفتم و هشتم و کسب ۱۷ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور در دو سال گذشته از جمله فعالیت ها و دستاوردهای واحد آموزش مجتمع بوده است.»

مصطفی جوادزاده تاسیس رشته های تازه پژوهشی نظیر هوش مصنوعی و تقویت فعالیت های جمعی و نشاط آور را از رویکردهای مهم بخش های پژوهشی و فرهنگی مجتمع سال های تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برشمرد: «کسب ۴۲ مدال در جشنواره های ملی و بین المللی پژوهشی و ۷۶ رتبه فرهنگی در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران را می توان بعنوان بخشی از عملکرد واحدهای پژوهش و فرهنگی مجتمع ذکر کرد.»

استقبال گسترده خانواده ها از پیش ثبت نام مدارس علامه طباطبایی و تولید محتوای فاخر و اثرگذار (برای اطلاع رسانی و کمک به بخش آموزش)، از جمله نکاتی بود که مدیر مجتمع در گزارشش به آن اشاره کرد: «سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر در سامانه ثبت نام، متقاضی حضور در پایه هفتم در مدارس علامه طباطبایی بوده اند. در راستای اطلاع رسانی مناسب و تولید برنامه های آموزشی، نیز در دو سال گذشته ۷ هزار و ۳۴۷ دقیقه برنامه ویدیویی در واحد ارتباطات تولید و منتشر شده است.»

جوادزاده، پرسنل مجتمع علامه طباطبایی را حدود ۵۰۰ نفر اعلام و بر توجه بیشتر به امور رفاهی آنان تاکید کرد: «در بخش اداری تلاش کرده ایم که قراردادها را منظم کنیم و با تهیه لباس فرم و ارائه برخی تسهیلات رفاهی، به امور رفاهی همکاران توجه داشته باشیم.» وی با اشاره به حجم زیاد پروژه های عمرانی واحد ده گانه و ستادی گفت: «در حد توان مان تلاش کرده ایم تا با هزینه مبالغ قابل توجهی، فضای مناسبی برای تحصیل فرزندانمان ایجاد کنیم.» بخش پایانی گزارش مدیر مجتمع، به فعالیت های انجام شده به امور آی.تی  اختصاص داشت: «آماده سازی بسترهای فنی و تجهیز مدارس برای برگزاری کلاس های آنلاین در دوره کرونا چالش مهمی در دو سال گذشته بود.»

اظهارنظر اعضای هیات مدیره در مجمع عمومی

در ادامه جلسه مجمع عمومی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، برخی اعضای هیات مدیره، نظراتشان را ابراز کردند. محسن ایرجی، عضو شورای عالی آموزش، با ابراز خوشحالی از اینکه سال هاست در مجتمعی خوشنام فعالیت می کند، اظهار امیدواری کرد که در دو سال پیش رو، تصمیم های مناسبی برای افزایش کیفیت خدمت رسانی به خانواده ها اتخاذ گردد. احمد فراهانی، مشاور اداری-مالی مجتمع، برگزاری منظم مجمع عمومی به طور سالانه را گامی مهم برای پیشرفت مجتمع دانست. سجاد توفیق حق، معاون اجرایی مهندسی نیز بر همدلی اعضای هیات مدیره جهت تداوم بالندگی مجتمع  تاکید کرد . مجید نیک دهقان، مدیر واحد شریعتی در انتهای جلسه مجمع، خبر «کسب ۵ رتبه زیر ۱۰۰۰» توسط دانش آموزان واحد شریعتی را اعلام کرد.

در پایان جلسه «مجمع عمومی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی»، یاد و خاطره همکارانی که در دوره کرونا از دنیا رفته اند، خاصه مرحوم سید جلال الدین سیفی- مدیر سابق واحد ابتدایی پاسداران گرامی داشته شد.






اخبار پیشنهادی