تبادل نظر فرمانیه ای های دوره دوم درباره برنامه های مدرسه

درس یا ورزش؟ مسئله این است!

«درس یا تفریح؟ اولویت با کدامست؟» این پرسشی است که دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد فرمانیه درباره آن اتفاق نظر ندارند. بعضی ها درس را اولویت می دانند و تفریح را کم اهمیت، و بعضی دیگر می گویند از درس خواندن زیاد خسته می شوند.

برای عرفان امین پور از پایه یازدهم، ورزش و برنامه های تفریحی مدرسه بسیار مهم است. او می گوید: «به نظر من در دوره دوم دبیرستان ورزش هم به اندازه درس مهم است و در حقیقت این دو موضوع مکمل هم هستند. اگر در مدرسه ورزش کمرنگ باشد انگیزه دانش آموزان برای درس خواندن هم کم می شود. مثلا تیم والیبال مدرسه سال گذشته، بعد از چند سال در مسابقات منطقه شرکت کرد و دوم شد. همین اتفاق، هیجان و انگیزه بسیار زیادی در بین بچه ها ایجاد کرد.»

شایان آذر، دانش آموز پایه یازدهم هم در تایید حرف های هکلاسی اش می گوید: «من از پایه هفتم در واحد فرمانیه درس می خوانم. فضای مدرسه از نظر درسی خیلی خوب است. اما از نظر اردو و ورزش، به ویژه در دوسال گذشته خیلی خوب نبودیم. امیدوارم امسال بهتر شود.»

اما دانش آموزان دیگری در واحد فرمانیه هستند که برایشان درس اولویت اول و آخر است. رادان رحیم زاده از پایه دهم می گوید: «مهمترین عاملی که یک مدرسه را متفاوت می کند، داشتن دبیران مجرب، برگزاری کلاس های حل تمرین و به طور کلی آموزش خوب است. چون کار اصلی ما در دوره دوم دبیرستان باید درس خواندن باشد. البته به برنامه های تفریحی هم کمی نیاز است!»

«ورزش را می شود به صورت شخصی هم دنبال کرد.» این جمله را آرتین کرداری از پایه دهم می گوید. او معتقد است کار اصلی دانش آموز در مدرسه فقط باید درس خواندن باشد: «ما از همین پایه دهم برای کنکور آماده می شویم. من هم فکر می کنم اهمیت درس بسیار بیشتر از ورزش است. دانش آموزان می توانند ورزش را هم به صورت شخصی دنبال کنند چون اولویت مدرسه باید درس و کنکور باشد. خوشبختانه در واحد فرمانیه هم به موضوعات درسی خیلی خوب توجه می شود.»

اخبار پیشنهادی