مشاوره پایه نهم مدرسه از برنامه های پایگاه تابستانی می گوید

درس در تابستان؛ چرا و چطور؟

«میردامادی ها در تابستان هم درس می خوانند تا با شروع سال تحصیلی از نظر آموزشی افت نکنند و از دانش آموزان دیگر جلوتر باشند.» این جمله را «حیدر بابایی فرد» مسئول آموزش پایه نهم واحد میرداماد درباره یکی از دلایل برگزاری پایگاه تابستانی برای دانش آموزان می گوید. پایگاه تابستانی که کلاس های آن، تا پایان مردادماه، سه روز در هفته در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد برگزار می شود.

روشی موفق برای پیشرفت تحصیلی

به گفته بابایی فرد، پایگاه تابستانی روش موفقی در سیستم آموزشی بسیاری از کشورهای دنیا است: «تعطیلات تابستانی باعث به وجود آمدن یک گپ سه ماهه در روند آموزشی دانش آموزان می شود. به همین دلیل دوره ای با نام پایگاه تابستانی برگزار می شود. این روش در سیستم آموزشی بسیاری دیگر از کشورهای دنیا نیز اجرا می شود و درآن دانش آموز مطالب پایه قبلی را دوره می کند و با بخشی از مطالب دروس جدید هم آشنا می شود.»

سرفصل ها چطور انتخاب می شود؟

میردامادی ها تابستان امسال در کلاس های ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی و کلاس های پژوهشی شرکت می کنند. این دروس و سرفصل های آن براساس جلسات کارگروه های آموزشی انتخاب شده است: «از نظر آموزشی مباحثی در تابستان بیشتر مدنظر قرار می گیرد که برای دانش آموزان مفیدتر باشد. این سرفصل ها توسط کارگروه های آموزشی مجتمع و بعد از بررسی سال تحصیلی گذشته تعیین می شود. تابستان امسال هم دروسی را برای دانش آموزان درنظرگرفتیم که هم مطالب قبلی را دوره کنند و هم با خواندن مطالب جدید، اول مهر از دیگر دانش آموزان جلوتر باشند.»

ورزش در کنار درس

در پایگاه تابستانی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد، در کنار درس، برنامه های تفریحی و ورزشی هم انجام می شود. مسئول آموزش پایه نهم درباره این برنامه ها می گوید: «برگزاری مسابقات دارت، فوتبال دستی، منچ و مار پله در زنگ های تفریح، برنامه مسابقه اسکیدو، روبیک و عکاسی  و برگزاری المپیاد ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال، پینگ پنگ و بسکتبال، از برنامه های تفریحی میردامادی ها در تابستان است. هدف از برگزاری چنین برنامه هایی، افزایش شادی و نشاط بین دانش آموزان است تا هم از تابستان لذت بیشتری ببرند و هم درس خواندن در پایگاه تابستانی برایشان آسانتر شود.»

اخبار پیشنهادی