دختران تهرانپارسی چطور در مدرسه ورزش می کنند؟

آموزش مهارت های حرکتی، تقویت آمادگی جسمانی و یاد دادن۶ رشته ورزشی تخصصی، اهداف اصلی زنگ های ورزش در پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس است. تهرانپارسی ها در پایه های اول تا چهارم در سالن مدرسه ورزش می کنند و دانش آموزان پایه پنجم و ششم به ورزشگاه شهید عراقی می روند. زنگ های ورزش دانش آموزان یکشنبه تا چهارشنبه برگزار می شود.

آموزش مهارت های حرکتی

«هما کرمی» معلم ورزش واحد تهرانپارس درباره رشته هایی که دانش آموزان در آن فعالیت می کنند می گوید: «به دانش آموزان پایه پیش دبستان تا سوم حرکات ورزشی پایه را آموزش می دهیم. این حرکات شامل مهارت های راه رفتن، دویدن، سرخوردن، چرخیدن و پرتاب توپ است. تمرینات با هدف کسب تعادل، استقامت، انعطاف پذیری،قدرت عضلانی و استقامت عضلانی انجام می شود. دانش آموزان همچنین مهارت های اولیه رشته ژیمناستیک را از پایه دوم یاد می گیرند.»

ورزش در ۶ رشته تخصصی

زنگ های ورزش برای دانش آموزان دوره دوم دبستان – پایه های چهارم تا ششم – تخصصی تر از پایه های پایین تر برگزار می شود. «در پایه چهارم مهارت های مقدماتی در رشته های والیبال، تنیس روی میز و طناب زنی را به بچه ها یاد می دهیم. برای دانش آموزان پایه پنجم و ششم هم رشته های هندبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون و دوومیدانی را به صورت تخصصی آموزش خواهیم داد. زنگ های ورزش دختران تهرانپارسی در این سه پایه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح چهارشنبه ها برگزار می شود.»

کرمی تاکید می کند که برای دانش آموزان دوره دوم هم «آمادگی جسمانی» اولویت نخست آموزش است: «تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان در دوره دوم دبستان هم اولویت ما است. فاکتورهای آمادگی جسمانی برای دانش آموزان در این سنین بسیار مهم است و به طور ویژه از ابتدای سال تحصیلی در همه زنگ های ورزش پیگیری می شود.»

اخبار پیشنهادی