دانش آموز پایه نهم: گروهی درس خواندن باعث پیشرفتمان شد

پایه نهم یکی از سال‌های تعیین کننده در زندگی دانش‌آموزان است. نهمی‌ها امسال برای ورود به مقطع متوسطه دوم و انتخاب رشته آماده می‌شوند. از این سال به بعد همه چیز برای دانش‌آموزان رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‎گیرد.

«امیرمحمد» از تجربیاتی که در پایه‌های هفتم و هشتم به دست آورده می‌گوید: «سعی کردم تجربه دو سال قبل را امسال استفاده کنم ودرس‌ها را برای شب امتحان نگذارم. در طول سال به طور مرتب خواندم تا موقع امتحان با یک مرور همه چیز یادم بیاید.»

«پدرام» یکی دیگر از دانش‌آموزان پایه نهم در همان ابتدای صحبت‌هایش گفت که می‌خواهد در آینده دکترای کامپیوتر گرایش امنیت بگیرد. «من روزی کمتر از ۴ ساعت درس نمی‌خوانم و چون هدفم مشخص است خسته نمی‌شوم. موقع درس خواندن باید خانه در سکوت کامل باشد.»

«امیر محمد» و «پدرام» تمام تمرکز خود را روی دروس ریاضی و علوم گذاشته‌اند تا در آزمون‌های ورودی مدارس معتبر موفق به قبولی شوند. پدرام می گوید: «درس‌های حفظی را شب امتحان می‌خوانم.»امیر محمد به بازی‌های رایانه‌ای علاقه ندارد و پدرام هم در این روزها فقط برای سر زدن به سامانه کارسنج از رایانه استفاده می‌کند.

باید دو روز استراحت می‌کردم

امیر محمد فضای مدرسه و دوستانش را در پیشرفت درسی خود تاثیر گذار می‌داند و می‌گوید که با دوستانش به صورت گروهی در مورد مسایل درسی بحث می‌کنند. او درس خواندن گروهی را یکی از دلایل پیشرفت درسی می‌داند.

« چند وقت پشت سر هم امتحان خراب کردم و تصمیم گرفتم دو روز درس نخوانم. بعد از آن با قدرت بیشتری درس خواندم و به شرایط خوب گذشته برگشتم. در واقع با دو روز استراحت سرحال شدم.» این صحبت‌های پدرام است. او کلاس‌های پیشرفته شبکه را در این سن گذرانده و می‌خواهد در آینده یکی از بزرگان عرصه امنیت شبکه در ایران بشود. امیر محمد هم دوست دارد در رشته برق ادامه تحصیل دهد. او سال گذشته در رشته هاورکرافت در مسابقات دانشگاه امیر کبیر مقام اول را به دست آورده‌است.

پدرام علاوه بر کامپیوتر در رشته های دیگر هم موفق بوده‌است. «دو سال پیش در رشته مشاعره در استان تهران سوم شدم. علاوه بر این مقاله‌ای با عنوان «تاثیر ابزارهای مدیریت دانش در آموزش و پرورش»نوشتم و در استان تهران رتبه سوم مقاله نویسی را کسب کردم.»

اخبار پیشنهادی