برنامه های فرهنگی واحد گلستان در گفت و گو با مسئول فرهنگی

دانش آموزان مدیر می شوند

دانش آموزان واحد گلستان در طرح «مدیر کلاس» در همه فعالیت های مدرسه مشارکت می کنند. این طرح از ابتدای سال تحصیلی در واحد گلستان آغاز شده و هدف آن تقویت مسئولیت پذیری، مدیریت اجرایی و توانایی انجام کارهای مختلف توسط دانش آموزان است.

«عباس بلالی» مسئول فرهنگی واحد گلستان درباره جزییات مدیر کلاس می گوید: «مدیر کلاس، یکی از دانش آموزان است که با رای همکلاسی هایش انتخاب می شود. مدیر کلاس ۵ معاون آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجرایی و بهداشت برای خود انتخاب می کند. هر معاون، مسئول برنامه های مختلفی در مدرسه است. این برنامه ها با کمک بچه های کلاس انجام می شود.»

 بلالی درباره طرح مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه می افزاید: «عملکرد مدیر هر کلاس و معاونانش به صورت ماهانه ارزیابی می شود. هر کلاس که امتیازات بیشتری بگیرد، مورد تقدیر قرار می گیرد. جلسات مدیر مدرسه با مدیر کلاس ها هم، هر دو هفته برگزار خواهد شد. در این پروسه، دانش آموزان مدیریت و مسئولیت پذیری را تمرین می کنند.»

رتبه ممتاز مدرسه ۱۲۰ امتیاز دارد

به گفته مسئول فرهنگی واحد گلستان، تقدیر از دانش آموزان فقط با شرکت در طرح «مدیر کلاس» انجام نمی شود. بخشی از تقدیر گلستانی ها، براساس فعالیت های فردی شان در مدرسه است: «همه فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان در مدرسه به طور دقیق رصد می شود. معدل میان نوبت اول، معدل نوبت اول، نمره آزمون های جامع، شرکت در مسابقات علمی و پژوهشی و تشویق دبیران، ۵ آیتم آموزشی است که برای دانش آموزان امتیازآور است. یک آیتم پرورشی هم در دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد. مجموع این ۶ مورد، امتیاز و جایگاه نهایی دانش آموز را در نظام تشویق مدرسه تعیین می کند. رتبه ممتاز مدرسه با کسب ۱۲۰ امتیاز به دست می آید، رتبه عالی با ۱۱۰ امتیاز و رتبه برتر با ۱۰۰ امتیاز.»

برگزاری ۱۸ مسابقه و ۳ اردوی بیرون شهر

گلستانی ها در طول سال تحصیلی در ۱۸ مسابقه فرهنگی هفتگی و برنامه های مناسبتی متنوعی شرکت می کنند؛ از جمله در ۳ اردوی برون شهری. عباس بلالی درباره اردوها می گوید: «تا پایان سال سه اردوی متمرکز بیرون استان داریم. اردوی شهر یزد برای هفتمی ها، مشهد برای هشتمی ها و اصفهان برای نهمی ها درنظر گرفته شده است. هر ماه یک اردوی داخل استان هم داریم. پارک ارم، باغ موزه قصر، هیومن پارک و استخر از جمله این اردوها است.»

کلاس های کانون، بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی گلستانی ها در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است. کلاس های کانون واحد گلستان یکشنبه ها برگزار می شود. آموزش هنرهای آوایی مثل موسیقی و سرود و هنرهای نمایشی مثل تئاتر، سینما، عکاسی و فن بیان، از جمله موضوعات کلاس های کانون این مدرسه است.

اخبار پیشنهادی