خیز آبشناسانی ها برای قهرمانی دوباره فوتسال

دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان با داشتن سالن اختصاصی فوتسال، همواره از تیم های قدرتمندی در المپیاد ورزشی طلیعه نور و مسابقات ورزشی منطقه ۵ برخوردار بوده است. با منصوری مربی فوتسال واحد آبشناسان هم صحبت شدیم و در مورد نحوه آماده سازی تیم های فوتسال و زنگ های ورزش پرسیدیم.

محمدرضا منصوری، مربی فوتسال واحد آبشناسان می گوید: «بعد از برگزاری مسابقات انتخابی فوتسال در دو هفته گذشته، تیم مدرسه را انتخاب کرده ایم. از ۱۲ بازیکن تیم ۱۰ نفر از پایه نهم هستند. از پایه های هفتم و هشتم دو نفر از بازیکنان مستعد را به تیم اضافه کرده ایم تا با شرکت در مسابقات منطقه ای برای سالهای آینده تجربه کسب کنند.»

او ادامه می دهد: « در المپیاد ورزشی طلیعه نور سال گذشته و دو سال پیش، تیم های هشتم و نهم واحد آبشناسان قهرمان شدند. ضمن این که دو سال پیش در مسابقات منطقه ۵ و در حضور تیم های بسیار قوی مقام سوم را به دست آوردیم.»

منصوری در مورد مراحل آماده سازی تیم های فوتسال می گوید: «امسال دو تیم نهم، یک تیم هشتم و دو تیم هفتم آماده کرده ایم. به صورت مداوم و منظم تمرین می کنیم تا برای المپیاد ورزشی طلیعه نور آماده شویم. هدف همه اعضای تیم این است که قهرمانی سال گذشته را تکرار کنند.»

او زنگ های فوتسال را اینگونه شرح می دهد. « در زنگ ورزش دو بخش ۵۵ دقیقه ای داریم. در بخش اول کار با توپ، استپ و پاس، حمل توپ و تاکتیک های فوتسال را آموزش می دهیم. ۵۵ دقیقه دوم به مسابقه فوتسال اختصاص دارد. در حین مسابقه فوتسال نکته های آموزشی را به دانش آموزان گوشزد می کنیم. ترکیب تیم ها ماهی یک بار عوض می شود تا همه دانش آموزان در کنار هم بازی کنند و هماهنگی بین آنها به وجود بیاید.»

اخبار پیشنهادی