چه خبر از برنامه های آموزشی و فرهنگی واحد نیاوران؟

تا ۱۰۰ شمردند و جشن گرفتند

«شرکت در جشن، یادگیری نشانه های مختلف، آموزش بهداشت فردی، شناخت احساسات و تقویت مهارت های رفتاری.» این ها، بخشی از موضوعاتی است که دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران آذر و ابتدای دی ماه، در مدرسه آموزش دیدند. این برنامه ها، بر اساس همان هدف کلی اجرا می شود که «علی اصغر معینی» مدیر واحد نیاوران در ابتدای سال تحصیلی به آن اشاره کرد:« آرامش و حالِ خوب دانش آموزان، اولویت ما در واحد نیاوران است. همه برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه با همین رویکرد تدوین می شود.»

پایه دومی ها جشن ۱۰۰ گرفتند

«جشن ۱۰۰»، پنجم دی ماه در دبستان علامه طباطبایی- واحد نیاوران برگزار شد. این جشن به مناسبت یادگیری عدد ۱۰۰ برای دانش آموزان پایه دوم برگزار شده است. دانش آموزان کلاس دومی، در سالن مدرسه جمع شدند، عینکی با شکل عدد ۱۰۰ به چشم زدند و با کاردستی هایشان این عدد را نشان دادند. این مراسم شاد و موزیکال، با بازی و پذیرایی همراه بود. معلم پایه دوم واحد نیاوران تلاش می کند تا در فضایی شاد و با بازی بعضی از مفاهیم ریاضی را به دانش آموزان آموزش دهد.

تصاویر جشن را اینجا ببینید.

آموختن نشانه ها با شعر، بازی و نمایش

دانش آموزان پیش دبستانی واحد نیاوران با شروع زمستان، نشانه های «س»  و «ب» را با نمایش و بازی یاد گرفتند. نیاورانی ها ابتدا کاردستی هایی مرتبط با نشانه «س» ساختند، سپس با اسامی کاردستی ها جمله درست کردند. خواندن شعر نشانه «س» بخش دیگری از آموزش به پیش دبستانی ها در واحد نیاوران بود.

آموزش نشانه «ب» هم به همراه نمایش خلاق برای پیش دبستانی ها انجام شد. دانش آموزان در این نمایش، با موضوعات مربوط به چرخه آب و آلودگی هوا آشنا شدند. باد، باران، استفاده از وسائل نقلیه عمومی و کاشت درخت و گیاه، موضوعاتی بود که نیاورانی ها به همراه یادگرفتن نشانه «ب»، با آن ها هم آشنا شدند.

همزمان با پیش دبستانی ها، دانش آموزان پایه اول نشانه «ت» را با نمایش خلاق، شعرخوانی و کشیدن نقاشی یاد گرفتند.

گالری عکس های آموزش نشانه ها در واحد نیاوران/ کلیک کنید.

چطور مسواک بزنیم؟

«آموزش بهداشت فردی با ساخت کاردستی.» این برنامه ای بود که هفته آخر آذر برای دانش آموزان واحد نیاوران برگزار شد. نیاورانی ها در این برنامه، با مقوا کاردستی های دندان، مسواک و خمیردندان ساختند. هدف از این کلاس آموزش نگهداری از دندان به دانش آموزان است. در پایان، کاردستی های نیاورانی ها در کلاس ها نصب می شود.

عکس ها را ببینید.

نقاشی و کاردستی، برای احترام به خانواده

یکی از برنامه های جذاب دی ماه نیاورانی ها، کشیدن نقاشی و ساخت کاردستی با موضوع «خانه و خانواده» بود. دانش آموزان ابتدا خانواده شان را نقاشی کردند، سپس نقاشی را به شکل کاردستی درست کردند. هدف از برگزاری این کلاس، اهمیت دادن به خانواده و آموختن احترام به بزرگترها بود. دانش آموزان بعد از ساختن کاردستی هایشان، با یکدیگر در مورد خانواده به گفتگوی جمعی پرداختند.

تصاویر منتخبی از کاردستی های نیاورانی ها در این لینک است.

پاسخ به یک سوال مهم

«چه کارهایی باعث می شود دوستی بین بچه ها ادامه پیدا کند؟» نیاورانی ها درباره جواب این سوال، در کلاس مهارت های زندگی کاردستی ساختند. دوست یابی، موضوعی بود که دانش آموزان بعد از ساخت اوریگامی، درباره آن با همکلاسی هایشان گفتگو کردند.

تصاویر کلاس/ کلیک کنید.

خوشحالی یا ناراحت؟

آموزش شناخت احساسات به دانش آموزان دبستان واحد نیاوران، در کلاس مهارت های زندگی به همراه بازی و نقاشی انجام می شود. نیاورانی ها در نقاشی هایشان احساسات مختلفی مثل هیجان و آرامش، خوشحالی و ناراحتی، ترس و شجاعت و خجالت و اعتماد به نفس را روی کاغذ می کشند و درباره آن ها صحبت می کنند. هدف از این کار، شناخت احساسات و مدیریت صحیح آن است.

گالری تصاویر کلاس مهارت های زندگی واحد نیاوران

ریاضی دانان کوچک!

کارگاه «ریاضی شو» در دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران، برای دانش آموزان علاقمند به درس ریاضی ۱۴ دی ماه تشکیل شد. در این کارگاه یکروزه، مباحث نیمسال اول تحصیلی جمع بندی شد و نکات مهم سوالات آزمون های ورودی سال های گذشته مدارس برتر مورد بررسی قرار گرفت.

عکس های کارگاه ریاضی نیاورانی ها را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی