حضور فعال دانش آموزان واحد شریعتی در برنامه های فرهنگی مدرسه

دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۷ در ۵ مرحله اردو رفتند. «محمد بهرامی» مسئول فرهنگی واحد شریعتی می گوید این اردوها هم تفریحی بودند و هم آموزشی: «برنامه اردوهای ما بعد از امتحانات نوبت اول آغاز شد. در زمستان به همراه دانش آموزان به کویر رفتیم. این اردو جذاب ترین اردوی سال تحصیلی برای آن ها بود. شبی در مدرسه اردوی دیگری بود که در دو بخش برای دانش آموزان برگزار شد. هدف از آن تقویت روحیه استقلال و مسئولیت طلبی بین بچه ها بود.»

به گفته مسئول فرهنگی واحد شریعتی بعضی از اردوها هم با هدف انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به دانشگاه برگزار شد: «در نیمسال دوم دانش آموزان پایه دوازدهم را به دانشگاه های امیرکبیر و علم وصنعت بردیم. آن ها در دانشگاه با رشته های مختلف تحصیلی آشنا شدند.» بهرامی می گوید میدان تیر و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، دو اردوی دیگر برای دانش آموزان در نیمسال دوم تحصیلی بود.

حضور موفق در مسابقات مختلف

حضور در مسابقات مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی، بخش دیگری از فعالیت های واحد شریعتی در نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۷ بود. مسئول فرهنگی واحد شریعتی درباره مسابقات می گوید: «برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در رشته های مختلف و اعزام تیم های واحد شریعتی به مسابقات فوتبال، والیبال، تنیس روی میز و شنا از فعالیت هایمان در حوزه ورزش بود. همچنین دو مسابقه علمی با نام های «قایق بخار» و «تله موشی» هم اسفندماه برای دانش آموزان برگزار کردیم.»

 به گفته بهرامی بخش مهمی از برنامه های فرهنگی واحد شریعتی آماده کردن دانش آموزان برای حضور در مسابقات فرهنگی بوده است: «امسال در مسابقات بهشت انس حضور موفقی داشتیم. دانش آموزانمان در رشته های نهج البلاغه، احکام، انشای نماز و تفسیر در این رقابت های شرکت کردند و نتایج خوبی کسب کردند.»

حضور فعال دانش آموزان در برنامه های فرهنگی

برگزاری بازارچه خیریه یکی از دیگر از برنامه های فرهنگی واحد شریعتی در اسفند ماه گذشته بود. در این بازارچه دانش آموزان در پایه های مختلف به فروش مواد غذایی پرداختند. سود حاصل از این برنامه به یک موسسه خیریه اختصاص یافت. به گفته بهرامی برنامه های دیگری هم در طول سال تحصیلی برگزار شده است: «برگزاری مراسم روز معلم، روز مادر، زیارت عاشورا، جزء خوانی قرآن در ماه رمضان و تشکیل منظم جلسات تحریریه ماهنامه هفت و نیم هم برنامه های دیگر دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی بود. دانش آموزان در همه این مراسم ها به صورت فعال شرکت می کردند.»

اخبار پیشنهادی