حضور دانش آموزان، بیشترین تاثیر را در برنامه های فرهنگی دارد

دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی برنامه های متنوعی را در طول سال تحصیلی دارند. یکی از این برنامه ها، برنامه های فرهنگی است که دانش آموزان در پایگاه تابستانی هم تجربه آن را داشتند. اردوهای تفریحی، فعالیت های خیرانه، ورزش های متنوع و مناسبت های ملی و مذهبی همه از برنامه های فرهنگی مهمی است که دانش آموزان واحد شریعتی در طول پایگاه تابستانی هم در آن شرکت می کردند.

«حمید قصری» مسئول فرهنگی واحد شریعتی درباره تاثیر برنامه های فرهنگی بر دانش آموزان می گوید: «برنامه های غیر  آموزشی اعم از فرهنگی، ورزشی، هنری و یا مربوط به مناسبت های مختلف، در زمان برگزاری حضوری، تاثیر بیشتری از برگزاری آنلاین و غیر حضوری دارند. ممکن است دانش آموزی وقتی در خانه نشسته است رغبت به شرکت در هیچ برنامه ای از طرف مدرسه را نداشته باشد اما حضور در مدرسه و دیدن هم کلاسی ها عامل مهمی برای پیشبرد دانش آموز در این فضاها است.»

به گفته قصری در کنار برنامه های فردی دانش آموزان، بحث ارتباط دانش آموز و خانواده هم برنامه ریزی شده است: «برنامه های فرهنگی و پرورشی مدنظر ما صرفا منوط به موضوعات مدرسه ای نیست. از مهم ترین موضوعات این سنین دانش آموزان ارتباط با اولیا است. به همین دلیل جلسات آزاد اندیشی با موضوع ارتباط با اولیا برگزار خواهیم کرد. همچنین جلساتی تحت عنوان جلسات آموزش خانواده با موضوع ارتباط صحیح با فرزندان و حل چالش های پیش آمده در این سنین برنامه ریزی کرده ایم.» 

خیریه ماه های آسمانی این واحد هم همچنان برگزار می شود؛ مسئول فرهنگی واحد شریعتی می گوید: «در کارهای خیر مانند تمامی کارهای استاندارد، هر فردی که مایل به مشارکت است خواهان فعالیت شفاف است؛ ما هم هر کدام از ایستگاه های ماه های آسمانی را که برگزار می کنیم، از مبالغ، اجناس و نحوه توزیع گزارش تهیه و به اولیا ارائه می کنیم. همچنین در این کار خیر، از بسته بندی تا توزیع این اقلام با همکاری دانش آموزان انجام می شود تا دانش آموز هم علاوه بر شریک بودن در کار خیر، حس مسئولیت پذیری نسبت به هم نوع خود داشته باشد.»

دانش آموزان واحد شریعتی همچنین در این روزها در المپیاد ورزشی این واحد شرکت می کنند.  المپیادی که از نیمه دوم مهر ماه در رشته های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، دارت، فوتبال دستی و شطرنج ویژه دانش آموزان واحد شریعتی برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی