جشن خانوادگی علامه ای ها به مناسبت «روز معلم»

معلمی با پدر و مادرش، دیگری با همسرش، بعضی با نوزادشان و برخی معلمان با فرزند نوجوانشان عکس یادگاری می گیرند و بعد وارد محل برگزاری «جشن روز معلم» می شوند. ساعت از پنج عصر گذشته است. سیزدهمین روز از اردیبهشت. مجری مراسم به معلمان، مدیران و کارکنان واحدهای آبشناسان و گلستان که به همراه خانواده هایشان در این جشن شرکت کرده اند خوش آمد می گوید و جملاتش را با خیرمقدم به مدیران و کارکنان حوزه ستادی و خانواده آنها ادامه می دهد. حاج حسن توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی نیز به جمع معلمان آمده است.

خبر خوب جوادزاده؛ تاسیس دبستان جدید در منطقه پاسداران

خانواده علامه طباطبایی می ایستند. سرود ملی نواخته می شود و بعد از تلاوت قرآن، مجری برنامه با ادای احترام به شهدای مدافع حرم و خانواده هایشان می گوید: « آنها باعث شدند بتوانیم در این امنیت و آرامش روز معلم را در کنار خانواده جشن بگیریم.» مصطفی جوادزاده، معاون هماهنگی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در جو صمیمی سالن پشت میکروفن می رود و به محضر شهید استاد مرتضی مطهری ادای احترام می کند: «مسئولیت ما فقط آموزش فرمول های علمی نیست بلکه باید فرمول های زندگی را به دانش آموز بیاموزیم و برای این امر، اول باید فرمول های درست را در زندگی خود تمرین کنیم.» وی معلمی را شغلی معرفی کرد که افراد جامعه بیشترین اعتماد را به آن دارند: «ما معلمان واقعا باید به خود ببالیم که توانسته ایم اعتماد جامعه را جلب کنیم.» معاون هماهنگی مجتمع علامه طباطبایی از حضور حاج حسن توفیق حق، عضو هیات موسس  مجتمع در مراسم تشکر کرد و کلام و رفتار ایشان را الگویی برای جوانان دانست. جوادزاده یک خبر خوب هم داد: «مجوز تاسیس دبستان ابتدایی علامه طباطبایی – واحد پاسداران صادر شده است و این مدرسه از مهر امسال دانش آموز ثبت نام می کند.»

هیچ کس دست خالی بیرون نمی رود

بیش از ۴۰۰ نفر در «جشن روز معلم» شرکت کرده اند. فضای سالن لبریز از شادی است. ابتدا با اهدای هدیه، فرزندان معلم ها و کادر اجرایی واحدها مورد تشویق قرار می گیرند. ابتدا کودکان زیر پنج سال با همراهی پدران معلمشان روی صحنه می روند و جایزه شان را دریافت می کنند. یکی از همکاران که تازه پدر شده، از حس پدر شدن سخن می گوید و مجردهای جمع را تشویق به ازدواج می کند.

مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی هنرمندان بسیاری دارد. اجرای قطعه آوازی و یک تصنیف بوسیله گروه موسیقی سنتی واحد آبشناسان، برنامه بعدی «جشن روز معلم» بود. بعد از اجرای موسیقی زنده، جایزه فرزندان ۵ تا ۸ ساله اهداء شد. یکی، یکی روی سن آمدند و لبخند به لب، هدیه شان را دریافت کردند.  هدیه ها که تمام شد چند نفر از کارکنان علامه روی سن رفتند و خاطرات شیرینی که در یک سال گذشته برایشان اتفاق افتاده بود را تعریف کردند. تقلید صدا و خواندن آواز هم از دیگر کارهایی بود که توسط همکاران اجرا شد. در بخش بعدی برنامه، همکارانی که در یک سال گذشته ازدواج کرده و یا بچه دار شده بودند به همراه همسران خود به روی سن رفتند و هدیه گرفتند. حاج حسن توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی شخصا هدیه این جوانان را اهداء کرد.

هیچ کس فراموش نمی شود

«حافظ شاهی»، یکی از همکاران دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناشان، سال گذشته از دنیا رفت. مرحوم شاهی به گفته مجری برنامه در بین همکاران به حسن خلق معروف بود. در بخشی از برنامه، همکارانش به احترام او ایستادند، فاتحه ای خواندند، خانواده اش روی سن آمدند و مورد تقدیر قرار گرفتند

… و ناگهان بمب خنده سالن را به لرزه درآورد

بمب خنده کشور، «سعید فتحی» غافلگیری بزرگ مراسم «جشن روز معلم» بود. کمدینی جوان و پر انرژی که خوانندگان معروفی را بی نصیب نگذاشت و صدای اکثر خواننده ها را تقلید کرد. او چندین بار با لطیفه هایش صدای خنده و شادی شرکت کنندگان را درآورد. در جایی از برنامه این کمدین، فیلم بردار مراسم چنان خندید که  دوربین و شانه هایش هر دو می لرزیدند.  

بعد از اجرای برنامه کمدی، فرزندان ۸ تا ۱۵ ساله و ۱۵ تا ۱۹ ساله همکاران هم به روی سن رفتند و جایزه گرفتند.  ضمن اینکه در بدو ورود مراسم به هر یک از کارکنان شماره ای داده شده بود که در انتهای مراسم از بین این شماره ها قرعه کشی انجام شد و به برندگان جوایزی اهدا شد. تعداد جوایز و هدایا آنقدر زیاد بود که بعضی از بچه ها و معلم ها بیش از یک هدیه در دست داشتند.

هدیه همسران بعد از پیاده روی در بهار

بعد از اذان مغرب، شرکت کنندگان برای برپایی نماز و صرف شام به سمت دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان راهنمایی شدند. پیاده روی شبانه در هوای مطبوع بهاری فرصت خوبی بود تا همکاران و خانواده هایشان با هم گپ و گفت صمیمی و دوستانه داشته باشند. بعد از برپایی نماز جماعت، نوبت به شام رسید. شام و دسر را کترینگ «هفت و نیم» تدارک دیده بود. مهم ترین هدایای این مراسم به همسران معلم ها و کادر اجرایی مجتمع تعلق داشت که پایان بخش مراسم نکوداشت مقام معلم بود.

شادابی پس از یک روز کاری

ساعت از ۱۰ شب گذشته است و همکاران علامه ای به همراه خانواده هایشان، مدرسه را ترک می کنند. چهره شادابشان بعد از یک روز کاری نشان می دهد که ساعات خوشی را سپری کرده اند. چراغ ها یکی، یکی خاموش می شود و مدرسه به سکوت می رود. شنبه دوباره دانش آموازن در کلاس درس معلمان می نشینند تا آخرین درس های سال تحصیلی را بیاموزند. فصل آزمون نزدیک است. اینجا دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان است.

اخبار پیشنهادی