جشن، ورزش و آموزش، در شروع ترم دوم

دانش آموزان دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد نیاوران در بهمن ماه، اولین ماه از نیمسال دوم تحصیلی شان، در جشن انقلاب و مبعث پیامبر (ص) شرکت کردند، حروف الفبای بیشتری یاد گرفتند، در کلاس هنر مهارت های مختلفی آموختند و در رقابت های ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند.

این برنامه ها، بر اساس همان هدف کلی اجرا می شود که «علی اصغر معینی» مدیر واحد نیاوران در ابتدای سال تحصیلی به آن اشاره کرد:«آرامش و حالِ خوب دانش آموزان، اولویت ما در واحد نیاوران است. همه برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه با همین رویکرد تدوین می شود.»

شرکت در دو جشن

دانش آموزان دبستان نیاوران، اواسط بهمن ماه در جشن مبعث پیامبر (ص) و جشن دهه فجر شرکت کردند. نیاورانی ها ۱۸ بهمن ماه در مراسمی، با صفات و ویژگی های پیامبر(ص) آشنا شدند. تزیین کلاس های مدرسه و گفتگوی گروهی درباره دهه فجر در کلاس های مهارت های زندگی و فبک نیز از برنامه های دانش آموزان واحد نیاوران در گرامیداشت دهه فجر بود.

عکس های جشن مبعث نیاورانی ها را در این لینک بینید.

تصاویر جشن دهه فجر/ کلیک کنید.

یادگیری «ن» با نان

یادگرفتن نشانه ها و حروف بیشتری از الفبای فارسی، از مهمترین برنامه های دانش آموزان واحد نیاوران در بهمن ماه بود. پیش دبستانی ها در این ماه با حروف «ن» و «خ» آشنا شدند. تدریس حرف «ن» به همراه اجرای نمایش تهیه نان از گندم بود. حرف «خ» هم با کاردستی و بازی دومینو به پیش دبستانی ها آموخته شد.

بخش دیگری از آموزش پیش دبستانی ها، یادگیری حرف «چ» بود. دانش آموزان برای آشنایی با این حرف، ابتدا نمایش اجرا شده توسط آموزگارشان را دیدند، سپس منچ بازی کردند و در نهایت با کاربرگ های مخصوص، با صنعت چاپ آشنا شدند. در این ماه، کلاس اولی ها هم حرف «ل» را با ساختن برج لیوان یاد گرفتند.

تصاویر یادگیری حروف الفبا در واحد نیاوران.

سومی ها نوشتن با خودکار را جشن گرفتند

برگزاری جشن خودکار برای پایه سومی ها، یکی دیگر از برنامه های واحد نیاوران در بهمن ماه بود. این جشن ۱۸ بهمن برگزار شد. در این جشن یکی از دانش آموزان، موسیقی اجرا کرد، سپس سومی ها با هم کیک خوردند.

ورزش ادامه دارد…

دانش آموزان دبستان نیاوران به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسابقات ورزشی متوعی شرکت کردند. فوتبال در حیاط مدرسه، طناب کشی، دوی امدادی و طناب کشی از جمله رشته های ورزشی است که برای نیاورانی ها برگزار می شود.

برای دیدن چند عکس ورزشی از واحد نیاوران کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی