بعد از بسکتبال، نوبت شطرنج

تیم آبشناسان قهرمان شطرنج منطقه ۵ شد

تیم شطرنج واحد آبشناسان قهرمان مسابقات منطقه ۵ شهر تهران شد. این رقابت ها نهم آذرماه با حضور دانش آموزانی از ۲۳ مدرسه برگزار شد. علیرضا جمالی، آبتین خسرونژاد و رهام رستمی، اعضای تیم واحد آبشناسان در این رقابت ها بودند.

«بهزاد شیروانی» دبیر ورزش واحد آبشناسان، در گفتگو با وب سایت «مجتمع علامه طباطبایی» درباره مسابقات منطقه ای می گوید: «رقابت ها در ۷ دور و با حضور ۴۷ دانش آموز از ۲۳ مدرسه برگزار شد. تیم واحد آبشناسان با شکست همه رقیبان، مقام قهرمانی را به دست آورد.» شطرنج بازان آبشناسانی سال گذشته هم قهرمان منطقه و استان تهران شده بودند.

وی درباره چگونگی انتخاب اعضای تیم شطرنج آبشناسان می گوید: «دانش آموزان با شروع تابستان، رشته ورزشی مورد علاقه شان را انتخاب کردند. دانش آموزانی که تمایل به فعالیت در رشته شطرنج داشتند، مورد سنجش قرار گرفتند. مسابقات داخلی شطرنج مدرسه هم ۴ آبان ماه برگزار شد. دانش آموزان برتر مسابقات داخلی مدرسه، تا قبل از شروع مسابقات منطقه، مجددا مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۳ نفر اصلی تیم انتخاب شدند.»

به گفته شیروانی، استقبال از رشته شطرنج می تواند بیشتر از این باشد: «پیشنهاد من برگزاری کلاس های تخصصی آموزش شطرنج در واحد آبشناسان، به ویژه برای هفتمی ها، با حضور اساتید برجسته است. در این صورت علاقه به شطرنج بین دانش آموزان بیشتر خواهد شد.»

تیم شطرنج دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان بعد از قهرمانی در مسابقات منطقه، زمستان امسال در جشنواره ورزشی مجتمع علامه طباطبایی (طلیعه نور) و مسابقات استان تهران شرکت خواهد داشت. به گفته دبیر ورزش مدرسه، اعضایی که در مسابقات مدرسه ای درخشیده اند اما عضو تیم اعزامی به منطقه نبوده اند، می توانند برای شرکت در جشنواره طلیعه نور انتخاب می شوند.

تصاویری از حضور آبشناسانی ها در مسابقات را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی