تهرانپارسی ها چطور مهارت های اصلی زبان انگلیسی را یاد می گیرند؟

معلم زبان انگلیسی پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس روش های تدریس این درس برای دانش آموزان پایه های مختلف را تشریح کرد.

بیات درباره تدریس این درس به پیش دبستانی ها گفت: «در پیش دبستان از روشی استفاده می کنیم که در آن دانش آموز با حروف انگلیسی و صدای آن ها آشنا می شود و می تواند حروف دو حرفی و سه حرفی را بخواند. دانش آموزان با این روش در انتهای نیمسال اول، قادر به خواندن جملات ساده و چند کلمه خواهند بود.»

۴ مهارت اصلی چطور آموزش داده می شود؟

به گفته بیات ۴ مهارت در این مقطع به دانش آموزان تهرانپارسی آموخته می شود: «گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن مهارت هایی هستند که در آموزش زبان مهم هستند. برای تقویت صحبت کردن از شعرهای ساده انگلیسی استفاده می کنیم. در بخش خواندن، تشخیص حروف، صدای آن ها و خواندن جملات ساده را با دانش آموزان کار می کنیم. برای تقویت گوش دانش آموزان هم از آهنگ و مکالمه کمک می گیریم. همچنین توانایی نوشتاری تهرانپارسی ها با نوشتن حروف ساده و آموزش از چپ به راست نوشتن انجام می شود.»

برگزاری کارگاه خواندن و نوشتن

معلم زبان انگلیسی پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس می گوید برای دانش آموزان پایه های اول تا پنجم از یک کتاب کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی استفاده می شود: «خواندن و نوشتن از مهمترین موضوعاتی است که زبان آموزان باید آن را بلد باشند. برای این کار یک ساعت در هفته کارگاه تخصصی خواندن و نوشتن برای بچه ها برگزار می کنیم. در این کارگاه زبان آموز بر اساس سطح نوشتاری اش مورد تدریس و تمرین قرار می گیرد.»

آموزش زبان با انواع بازی

به گفته بیات مهارت شنیداری دانش آموزان پایه اول تا پنجم واحد تهرانپارس با روش های مختلفی تقویت می شود: «برای تقویت مهارت شنیداری از فیلم هایی با زبان انگلیسی کمک می گیریم. همچنین کاربرگ های انگلیسی و کتاب های درسی کمک زیادی به مهارت شنیداری بچه ها می کند. ویژگی کاربرگ ها این است که  هر موضوع را با روش خاصی به بچه ها یاد می دهند.»  به گفته معلم زبان تهرانپارسی ها انواع بازی هم یکی از مهمترین روش های تدریس زبان در مدرسه است که در یاد دادن مهارت های اصلی به دانش آموزان بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی