تهرانپارسی ها چطور املاء می نویسند؟

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس نوشتن صحیح جمله و کلمات فارسی را در درس املاء یاد می گیرند. هدف از این درس ایجاد و تقویت مهارتی است که به کمک آن دانش آموزان واژه ها و جمله هایی را که می شنوند به درستی و به سرعت بنویسند. دختران تهرانپارسی با املاء نوشتن مهارت های شنیداری و تمرکزشان را تقویت می کنند. این درس در تمام پایه های اول تا ششم تدریس می شود.

روش های املاء نوشتن نو آموزان تهرانپارسی ها

آموزش املاء در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس با روش های متنوعی انجام می شود. هر کدام از این روش ها با هدف خاصی انجام می شوند. املاء «ماری» تمرکز و دقت دانش آموز را تقویت می کند. در این روش ابتدا برگه ای با تصویر مار در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود. سپس  آن ها کلمات مهم درس را روی آن می نویسند و در نهایت با کاغذ را به شکل مار قیچی می کنند. در املاء ماری کلمات دشوار فارسی به حافظه بلند مدت دانش آموز سپرده می شود.

هدف از املاء «گروهی» ایجاد تقویت شنیداری و انجام کار گروهی است. در این روش دانش آموزان با کمک هم کلمات را می نویسند. املاء روزانه بر روی تخته وایت برد هم عضلات دست دانش آموزان را تقویت می کند و اعتماد به نفس جمعی را افزایش می دهد. املاء «خلاقانه» روش دیگری است که دانش آموزان واحد تهرانپارس با آن نوشتن را تمرین می کنند. دست ورزی و استفاده از خلاقیت ذهنی دانش آموزان در این املاء مورد استفاده قرار می گیرد.
املاء برای دانش آموزان پایه پنجم و ششم تنوع بیشتری دارد. املاء «دوختنی»، «شاخه ای»، «سفره ای» و «شنیداری» از جمله روش هایی است که برای دانش آموزان این دو پایه انجام می شود.

اخبار پیشنهادی