تهرانپارسی ها ریاضی را با حل جدول دوره می کنند

دانش آموزان پایه ششم پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس مفاهیم ریاضی را با بازی و مسابقه دوره می کنند. هدف از این برنامه، آماده سازی دانش آموزان برای ارزشیابی پایان ترم و موفقیت در آزمون هماهنگ مقطع ششم است.

پیش از برگزاری این مسابقه از دانش آموزان خواسته شده بود بخش­ هایی از کتاب درسی را با هدف دوره و رفع اشکال مرور کنند و برای برگزاری آزمون کتبی یا شفاهی آماده باشند. دانش آموزان برای اجرای مسابقه به دو گروه تقسیم شدند. سپس جدول کلمات متقاطع روی تخته کلاس رسم شد و سوالات جدول که از کتاب درسی استخراج شده بود در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

روند برگزاری مسابقه به این صورت است که هر گروه به صورت مشورتی به یک سوال پاسخ می دهد و جدول کلمات را کامل می کند. پاسخگویی هر گروه تا زمانی ادامه پیدا می­ کند که پاسخ اشتباه بدهد و نوبت به گروه مقابل برسد. در نهایت گروهی که بیشترین پاسخ صحیح را داشته باشد برنده مسابقه است.

«مریم استاد رحیمی»، دبیر ریاضی پایه پنجم و ششم واحد تهرانپارس، درباره برگزاری این برنامه آموزشی گفت: «برای حفظ آرامش دانش آموزان، قبل از مسابقه، به آن ها اطمینان دادم که نتیجه در ارزشیابی پایانی آنها تاثیر نخواهد گذاشت و هدفمان مرور دانسته ها و یادگیری به شیوه های متفاوت است.»

«استاد رحیمی» درباره­ شیوه های دیگر  مرور ریاضی و آماده سازی دانش آموزان برای امتحان گفت: «سوالات سال های گذشته آزمون های هماهنگ را دراختیار دانش آموزان قرار داده ایم تا با سبک امتحانات  آشنا شوند.»

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش آزمون هماهنگ منطقه‌ای نوبت دوم پایه ششم ابتدایی از تاریخ ۵ تا ۱۳ خرداد برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی