تقویت انگیزه دبستانی های پاسداران با انجام فعالیت های متنوع آموزشی

برنامه های آموزشی متنوعی برای تقویت و بالا نگه داشتن انگیزه آموزشی دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی-واحد پاسداران انجام می شود. «سارا علی محمدی» آموزگار پایه چهارم این واحد درباره تنوع این برنامه ها می گوید:« فعالیت بچه ها به دو شکل فعالیت در کلاس آنلاین و فعالیت در منزل تقسیم می شود. کلاس ها معمولا با ایجاد انگیزه شروع می شوند.»

به گفته علی محمدی ایجاد انگیزه در دانش آموزان به چند شکل انجام می شود:«پخش کلیپ های انگیزشی، قصه گویی یا داستان گویی توسط یکی از دانش آموزان و تورهای مجازی مربوط به مباحث دروس از راه های ایجاد شور و نشاط و تقویت انگیزه در دانش آموزان است.»

تکالیف دانش آموزان هم در راستای تقویت انگیزه دانش آموزان است؛ محمدی می گوید:« تکالیف مربوط به هر درس هم از دیگر راه های ایجاد انگیزه است. تکالیف دانش آموزان یا تکلیف به شکل عملی است مانند ساخت کاردستی، یا تحقیقی و پژوهشی است که مثال آن ساخت پاورپوینت های مختلف است و یا حالت گزارش دارد که به گزارش چگونگی انجام یک تکلیف درسی یا مبحث اموزشی اختصاص دارد؛ مانند گزارش جمع و تفریق اعداد. همینطور برای تمامی فعالیت های عملی دانش آموزان، جدای از ارزشیابی معلم، امتیازی از طرف خود دانش آموزان تعیین شده و این امتیاز، خود باعث افزایش انگیزه بچه ها در مطالعه دروس می شود.»

اخبار پیشنهادی