تقدیر از مادران با دست نوشته های پسران

شنبه ۱۹ اسفند ماه روز خاطره انگیزی برای دانش آموزان دبیرستان دوره دوم مجتمع علامه طباطبایی – واحد شریعتی و مادران آن ها بود. جشن بزرگداشت مقام مادر به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) بعدازظهر شنبه در مجتمع شهید مفتح برگزار شد و مادران دانش آموزان واحد شریعتی چند ساعتی موسیقی گوش دادند، کلیپ دیدند و از دست فرزندان خود لوح تقدیر گرفتند. لوح هایی که به قلم پسرانشان نوشته شده بود.

آموزش احترام به بزرگترها به صورت عملی

جشن روز مادر واحد شریعتی با برنامه ویژه مدیر این واحد آغاز می شود. «مهدی لواسانی» بدون اطلاع قبلی پدر و مادر خود را به سالن می آورد و به سن دعوت می کند. لواسانی می گوید این کار با دو هدف انجام شده است: «هدف اول این بود که قدردان زحمات پدر و مادر خود باشم و به آنها بگویم که تا همیشه ارزش زحمت های آن ها را می دانم. از طرفی دانش آموزان هم باید بسیاری از رفتارها را در عمل از اولیاء مدرسه ببیند. بنابراین بدون اینکه با پدر و مادر خود از قبل هماهنگ کنم به سن دعوتشان کردم و دستشان را بوسیدم.»

برترین ها جایزه گرفتند

تقدیر از برترین دانش آموزان واحد شریعتی بخش دیگری از این جشن است. دانش آموزان ممتاز در بخش های فرهنگی، ورزشی و درسی به سن فراخوانده می شوند و جایزه می گیرند. «آرین مطلب پور» در رشته شنا، «سجاد فلاح پور» و «محمد صدرا هاشمی» در رشته تنیس روی میز، «کوروش زمانی» و «رضا هدایتی» در فوتبال دستی، «علی کریمی»، «عرفان جمشیدی»، «علیرضا وحدت نیا» و «کیارش رضازاد» در طناب کشی و «رضا هدایتی»، «پارسا چاروسه» و «سروش عروجلو» در تیراندازی نفراتی هستند که در بخش ورزشی جایزه می گیرند.

«مهدی شالچی»، «آرشام عدل خواست» و «آرشام جولایی» به خاطر کسب مقام برتر در مسابقات فرهنگی درون مدرسه ای دهه فجر مورد تقدیر قرار می گیرند.

در بخش آموزشی هم نفراتی که در آزمون آزمایشی ۱۸ اسفند بهترین نتایج را کسب کرده اند جایزه دریافت می کنند. در پایه دهم «مهدی شیوا» و «امیرعلی معدنپور» و در پایه یازدهم «یسنا رستم بیک»، «محمدرضا دهاقین»، «دانیال شایقی»، «حسام الدین جوادی»، «اشکان هاشمی» و «آروین نظریان» این افراد هستند.

اشک شوق مادران

تقدیر و تشکر پسران از مادرانشان مهمترین قسمت جشن واحد شریعتی است. برنامه ریزی ها برای این کار بدون اطلاع مادران از چند روز قبل آغاز شده است. «محمود یالویی» معاون فرهنگی مدرسه درباره تقدیر پسران از مادران می گوید: «چند روز پیش از دانش آموزان خواستیم حرفهای دل خود را برای مادرانشان بنویسند تا آن را بر لوح تقدیر اهدایی چاپ کنیم. نتیجه این کار بسیار هیجان انگیز بود و با استقبال خوب مادران همراه بود.»  مادران روی سن می روند و لوح تقدیر را به قلم فرزند خود دریافت می کنند. اکثر مادرها هیجان زده هستند و اشک شوق می ریزند.

هنرمندی دانش آموزان

بخش عمده ای از برگزاری جشن روز مادر واحد شریعتی را دانش آموزان بر عهده دارند. ابتدا گروه سرود واحد شریعتی اثری به نام «ایران» برای خانواده ها اجرا می کند. «پوریا رضوانی» دانش آموز پایه یازدهم است که دقایقی با ساز ویلن تک نوازی انجام می دهد و مورد تشویق بی امان مادران هم قرار می گیرد.

مشاوره خانواده در کنار جشن و شادی

«رضا نقیبی» مدرس دانشگاه در حوزه تربیتی و فضای مجازی میهمان ویژه این مراسم است. او درباره مدیریت فضای مجازی برای خانواده ها صحبت می کند. نقیبی به راه هایی اشاره می کند که می توان با کمک آن ها فضای مجازی را مدیریت کرد. ورزش، بازی های فکری و محلی، خلاقیت و نوآوری در سبک زندگی، مدیریت زمان در استفاده از فضای مجازی و استفاده بیشتر از کتاب و کجله راه هایی است که این مدرس دانشگاه به خانواده ها پیشنهاد دارد.

جشن روز مادر دبیرستان دوره دوم مجتمع علامه طباطبایی – واحد شریعتی با استندآپ کمدی به پایان می رسد. «حسین عیوضی» هنرمند جوانی است که دقایق کوتاهی با تقلید صدا و استندآپ کمدی فضای جشن را شادتر می کند. دانش آموزان واحد شریعتی و مادران آنها بعد از پذیرایی و گرفتن عکس یادگاری سالن جشن را ترک می کنند.

اخبار پیشنهادی