نگاهی به برنامه های فرهنگی گلستانی ها در مهرماه

تشکیل گروه سرود دانش آموزی در واحد گلستان

«تشکیل گروه سرود دانش آموزی، معرفی کتاب، برگزاری جلسات فرهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری اردو.» اینها، موضوعات مهترین برنامه های فرهنگی دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان در مهرماه و با شروع سال تحصیلی جدید است.

«محمد علی اقدم» مسئول فرهنگی مدرسه درباره جزییات برنامه ها می گوید: «اولین برنامه ای که با شروع سال تحصیلی آغاز کردیم، تشکیل گروه سرود مدرسه بود. در مهرماه برای هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم گروه هایی تشکیل شد و تمرینات اولیه را آغاز کردیم. به طور تقریبی از ابتدای سال تحصیلی حدود ۸ ساعت با بچه ها تمرین داشتیم تا در نهایت از مستعدترین دانش آموزان تیم سرود مدرسه تشکیل شود. اولین سرودی که تمرین می کنیم، سرود خاک مهرآیین است.»

معرفی کتاب، یکی دیگر از برنامه های فرهنگی گلستانی ها است. به گفته اقدم این برنامه هر هفته سه شنبه ها برای دانش آموزان برگزار می شود: «هر هفته سه شنبه ها یک کتاب در کارسنج برای دانش آموزان معرفی می کنیم. کتابخانه مجهز مدرسه این امکان را در اختیار ما قرار داده تا بچه ها کتاب هایی را که معرفی می کنیم امانت گرفته و مطالعه کنند. سعی داریم کتاب هایی به دانش آموزان معرفی کنیم که برای سن آن ها مناسب و دارای نکات آموزنده باشد.»

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، پاییز امسال به اردو هم می روند. مسئول فرهنگی مدرسه می گوید برنامه ریزی ها برای برگزاری اردو آغاز شده است: «پیرو جلسات منظمی که شورای مدرسه برگزار می کند، موضوع برگزاری اردو برای دانش آموزان مطرح و مورد تایید قرار گرفت. این اردوها در پاییز امسال برای دانش آموزان برگزار می شود. تاریخ دقیق و مکان اردو در آبان ماه به اطلاع دانش آموزان و اولیا آن ها خواهد رسید.»

به گفته اقدم، بخشی از برنامه های فرهنگی واحد گلستان، در جلسات مشترک مسئول فرهنگی مدرسه با اولیا اطلاع رسانی شده است. این جلسات برای اولیا هر سه پایه واحد گلستان ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار شد و مسئول فرهنگی مدرسه درباره رویکردها، اهداف و برنامه های فرهنگی واحد گلستان در سال تحصیلی جدید توضیحاتی به اولیا ارائه داد.

اخبار پیشنهادی