تشریح فعالیت های واحد مشاوره دبستان پاسداران از ابتدای سال تحصیلی

مشاور پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران فعالیت های انجام شده از ابتدای سال تحصیلی در این مدرسه را تشریح کرد. «سعیده جعفری» ابتدا به مهمترین برنامه های واحد مشاوره مدرسه اشاره کرد: «يكي از مهمترين برنامه هاي برگزار شده، جلسات دانش افزايي آموزگاران بود. این جلسات شهریور ماه با موضوع مديريت كلاس درس و برقراري نظم و آرامش برگزار شد. دو جلسه هم كارگاه آشنايي با هوش هاي هشت گانه و طرح درس نويسي بر مبناي هوش هاي ترجيحي برای آموزگاران برگزار کردیم.»

گفتگوی صمیمی با دانش آموزان

ایجاد فضای روانشناختی مناسب بخش دیگری از فعالیت های انجام گرفته برای دانش آموزان بود: «فضاي روانشناختي مناسب در اتاق مشاوره مدرسه باعث شد دانش آموزان در صورت نیاز با رغبت و علاقمندي به اين واحد مراجعه كنند. در ابتدای مهرماه تمامي دانش آموزان  در جلساتي مجزا ميهمان اتاق من شدند و در قالب نشستی صميمي با هم گفتگو کردیم.»

تشکیل پرونده سلامت

تشكيل پرونده سلامت روان دانش آموزان برنامه دیگری بود که در مدرسه اجرا شد. جعفری می گوید: «براي دومين سال متوالي چك ليست هاي سنجش باليني توسط والدين و آموزگاران پايه در نسخه هاي مجزا پاسخ داده شد. پس از تحليل و تفسير آماري، مشكلات احتمالی بعضی از دانش آموزان غربالگري شد. يك نسخه كتبي از سنجش انجام شده را هم در جلسات خصوصی به اولیا بچه ها تحویل دادیم.»

دغدغه اولیا

به گفته مشاور واحد پاسداران به كارگيري برنامه هاي تشويقي و تنبيهي صحيح در سنين پيش از دبستان و كلاس اولي ها، نحوه برخورد با مقاومت بچه ها در مورد انجام مشق شب، كاهش اضطراب هاي روزمره آن ها و برقراري تعامل سالم با همسالان از جمله موضوعاتی است كه در ملاقات هاي هفتگي مشاور مدرسه و اولیا مطرح مي شوند.

* برگزاری جلسات توجیهی ثبت نام سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۴ بهمن آغاز شده است. ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی برای مقطع دبیرستان دوره دوم همچنان ادامه دارد. 

اخبار پیشنهادی